JEŻYKI 

See the source image

._____________________________________________

RYTMIKA

środa 13.00 – 13.30
piątek 10.00 – 10.30

Angielski

Poniedziałek 14.00 – 14.30
Wtorek 14.00 – 14.30
czwartek 14.00 – 14.30
Piątek 12.30 – 13.00

___________________________________________________________________________________

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

GRUPA IV „JEŻYKI”

Tydzień I. Nowy Rok
– zapoznanie z korzyściami płynącymi z planowania czasu
– utrwalenie znajomości pojęcia rok oraz graficznego jego zapisu
– budowanie odporności emocjonalnej
– kształtowanie umiejętności współpracy w zespole
– kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu oraz następstwa dnia i nocy
– utrwalenie znajomości nazw i kolejności dni tygodnia
– ćwiczenie pamięci
– kształtowanie zdolności dostrzegania cykliczności pór roku oraz ich charakterystycznych cech
– zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą n, N
– kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
– rozwijanie wyobraźni przestrzennej

Tydzień II. Świat się zmienia
– poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych urządzeń domowych
– wprowadzenie pojęć: wynalazki, wynalazca
– zapoznanie z wpływem wynalazków na życie ludzi
– pobudzanie ciekawości poznawczej
– kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami
– zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą r,R
– kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
– rozwijanie orientacji przestrzennej
– doskonalenie umiejętności liczenia
– zapoznanie z graficznym zapisem liczby 8
– wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru
– rozwijanie zdolności manualnych
– rozwijanie inwencji twórczej

Tydzień III. Sport to zdrowie
– kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w zyciu człowieka
– rozwijanie słownika czynnego
– operowanie nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych
– rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz umiejętności zdrowej rywalizacji
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– zachęcanie do dzielenia się z innymi swoją wiedzą i spostrzeżeniami
– rozwijanie małej motoryki
– ćwiczenia grafomotoryczne
– kształtowanie właściwej postawy ciała
– ćwiczenie zgodnej i bezpiecznej zabawy w grupie
– rozwijanie umiejętności przeliczania

Tydzień IV. Babcia i dziadek
– kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i wskazanie sposobów okazywania życzliwości
– wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
– utrwaleni znajomości pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny
– rozwijanie słownika czynnego
– kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie pamięci ruchowej
– doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania
– rozbudzenie aktywności i ciekawości poznawczej poprzez uczestniczenie w eksperymentowaniu
– zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
– uwrażliwienie na potrzeby i pragnienia innych
– kształtowanie umiejętności skupiania uwagi

Tydzień V. Bale w karnawale
– zapoznanie z tradycją organizowania zabaw karnawałowych
– rozwijanie wyobraźni i kreatywności
– kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnej zabawy
– zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi
– zapoznane z małą i wielką drukowaną literą b, B
– wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami
– rozwijanie orientacji przestrzennej
– doskonalenie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania
– zapoznanie z zapisem graficznym liczby 9
– ukazanie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu
– doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej

Czynny udział w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych oraz w zajęciach rytmiczno – umuzykalniających.

Skip to content