JEŻYKI
._______________________________________________________
Drodzy rodzice, w tym roku szkolnym nasza grupa bierze udział
w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym “Zabawa sztuką”.
Fotorelację z zajęć znajdziecie w galerii, gdzie będziemy wstawiać kolejne zdjęcia z realizacji zadań.
_______________________________________________________
Zajęcia biblioteczne dla JEŻYKÓW
W tym roku szkolnym dzieci z naszej grupy będą uczestniczyły w cyklu zajęć w Bibliotece Publicznej przy ul. 1 sierpnia 36A
Terminy wyjść: 13.10.2023r., 8.12.2023r., 9.02.2024r., 12,04.2024r., 14.06.2024r.
_______________________________________________________
RYTMIKA
środa – 13:20 – 13:50
piątek – 10:20 – 10:50
_______________________________________________________
Drodzy Rodzice
Prosimy o przyniesienie dzieciom do przedszkola strojów na gimnastykę (koszulka z krótkim rękawem i krótkie spodenki- jest ciepło).
Ubrania powinny być podpisane, ponieważ czasami lubią zmieniać właściciela 🙂
Koszulkę i spodnie włożone do worka dzieci przynoszą do sali 🙂
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Nauczycielki
_______________________________________________________
WRZESIEŃ
Tematy kompleksowe:
1. Witaj przedszkole
2. Razem jest weselej
3. Nasze emocje i uczucia
4. Powitanie jesieni
W tym miesiącu, dziecko między innymi:
– podejmie próby nazywania emocji,
– opowie, jak spędziło wakacje,
– ułoży sudoku
– spróbuje rozpoznawać głos kolegów i koleżanek,
– zaznaczy liczbę sylab w wyrazach,
– utrwali obraz graficzny swojego imienia,
– policzy zabawki w sali,
– dowie się, w jaki sposób tworzy się lapbook,
– pozna piosenkę „Przedszkole pod topolą”,
– rozwinie umiejętność poruszania się w przestrzeni – w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu,
– podejmie próby czytania globalnego (nazwy zabawek).
– pozna zasady gry w kręgle.
– pozna zasady kalkowania obrazków,
– ukształtuje pojęcia liczby,
– zagra w orkiestrze dziecięcej,
– wspólnie z całą grupą ustali kodeks przedszkolaka,
– odwzoruje elementy zbioru.
– pozna zamiłowania i upodobania swoich kolegów, odkryje swoje mocne strony,
– uświadomi sobie, że każdy konflikt można rozwiązać na drodze pokojowej,
– rozwinie umiejętność opowiadania,
– pozna wierszyk z pokazywaniem „Przedszkole”,
– będzie współtworzyć „Drzewko przyjaźni”,
– zakoduje liczbę sylab w wyrazach,
– wykryje nonsensy na obrazkach,
– dobierze rymy do podanego słowa,
– rozwinie umiejętność klasyfikowania zbioru,
– narysuje przyjaznego stworka.
– rozwinie umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby i scalania sylab w jeden wyraz,
– weźmie udział w scenkach dramowych,
– odkoduje zaszyfrowaną instrukcję,
– zaprojektuje i wykona karty do gry w memory,
– wysłucha pierwszą głoskę w podanych wyrazach
– policzy wyrazy w zdaniach,
– weźmie udział w ćwiczeniach i zagadkach słuchowych,
– pobawi się w kalambury,
– pozna pląs „Mało nas” i „Miała baba koguta”,
– narysuje figury na podłożu w kropki
– weźmie udział w szeregu ćwiczeń ruchowych z szarfą,
– stworzy grupowy obrazek wspólnie z innymi dziećmi,
– wysłucha pierwszą i ostatnią głoskę w słowie
– weźmie udział w tworzeniu gry planszowej, domina
– weźmie udział w tworzeniu mapy pojęciowej „Las”,
– zakoduje przebieg bajki.
– policzy „na oko” elementy zbioru, porówna liczebność elementów zbioru,
– dokończy rozpoczęte zdanie.
– uświadomi sobie różnorodność emocji, których doświadczamy,
– rozpozna, nazwie, zobrazuje emocje.
– rozwinie umiejętność rozpoznawania emocji,
– ułoży wzór z figur geometrycznych,
– stworzy improwizacje ruchowe z chustką,
– dowie się, jak powstaje cień,
– policzy głoski w słowach,
– ustali kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej.
– ułoży zdania z podanymi słowami,
– weźmie udział w wycieczce do parku,
– obejrzy pod lupą jesienne liście,
– odwzoruje drugą połowę liścia,
– pobawi się w teatr wyciętymi sylwetami.
– pozna wiersz „Jesień”,
– wykona wiatraczek z kartonu,
– pozna nazwy kilku drzew i ich owoców,
– użyje nazw liczebników porządkowych,
– namaluje obrazek do muzyki klasycznej,
– wymyśli opowiadanie związane z podanym przedmiotem,
– podporządkuje się regułom zabawy wykonując „przekorne ruchy”
– posłuży się pojęciami: na, pod, za, obok, w, na,
– zastosuje zdrobnienia i zgrubienia w słowach,
– pokoloruje sylwetę wiewiórki wg kodu,
– podejmie próby mierzenia odległości wspólną miarą,
– ułoży kompozycję z materiału przyrodniczego.
Przedszkole pod topolą
Są na świecie ogromne wieżowce,
autostrady i duże ulice,
tyle domów,
i mieszkań, i ludzi,
że paluszków nie starczy, by zliczyć.
Ale jedno jest przedszkole pod topolą –
to przedszkole, w którym zawsze jest wesoło,
tu gdzie każde dziecko śmieje się do dziecka
i gdzie uśmiech tak się toczy jak piłeczka.
Są przedszkola jak chatki z piernika,
okna mają wesołe jak słońce,
a w ogródkach
drewniane koniki
i huśtawki na wietrze tańczące.
Ale jedno jest przedszkole pod topolą…
Miała baba koguta
Miała baba koguta, koguta, koguta.
Wsadziła go do buta, do buta, siedź!
O mój miły kogucie, kogucie, kogucie
kogucie, kogucie, kogucie.
Jakże ci tam w tym bucie, w tym bucie,
w tym bucie, w tym bucie jest?
Miała baba indora, indora, indora.
Wsadziła go do wora, do wora, siedź!
O mój miły indorze, indorze, indorze
indorze, indorze, indorze.
Jakoż ci tam w tym worze, w tym worze,
w tym worze, w tym worze jest?
Miała baba prosiaka, prosiaka, prosiaka.
Wsadziła go do saka, do saka, siedź!
O mój miły prosiaku, prosiaku, prosiaku
prosiaku, prosiaku, prosiaku.
Jakże ci tam w tym saku, w tym saku,
w tym saku, w tym saku jest?
.