JEŻYKI
._______________________________________________________
Zajęcia dodatkowe w grupie JEŻYKÓW
Rytmika: środa 13.20 – 13.50/piątek 10.20 – 10.50
______________________________________________________
.
MARZEC
Tematy kompleksowe:
1. Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
Co łączy kurę i dinozaura?
2. Gdzie puka sztuka?
3. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
4. Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
– jakie są ulubione postacie z dziecięcych baśni
– na czym polega zwód bibliotekarza
– jak można uwolnić książkę
– jak przygotować własną książkę
– poznają obraz graficzny litery p, P, małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
– jak wygląda liczba 10 i zapis cyfrowy
– naucza się piosenki pt.: „Bajkowe marzenia”
– jakimi zwierzętami były dinozaury
– dlaczego dinozaury wyginęły
– czy wciąż żyją zwierzęta podobne do dinozaurów
– kim jest paleontolog
– poznają obraz graficzny litery n, N, małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
– nauczą się piosenki pt.: „Park Jurajski wita”
– jakie są formy uczestnictwa w kulturze
– jak się należy zachować w teatrze, kinie, muzeum, w filharmonii
– jak przygotować własną rzeźbę
– poznają obraz graficzny litery r, R, małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
– co oznacza znak –
– jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia
– w jaki sposób można przewidzieć pogodę
– w jaki sposób woda krąży w przyrodzie
– nauczą się piosenki pt.: „Żartowniś marzec”,
– jakie są oznaki wiosny
– jakie prace wykonuje się wiosną w polu i ogrodzie
– poznają obraz graficzny litery f, F, małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
– nauczą się piosenki pt.: „Kotki wiosny”
PIOSENKI
„Bajkowe marzenia”
1. Są bajki i baśnie, cudowny świat,
gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
to lubisz tak śnić do poduszki.
Tam możesz być,
kim tylko chcesz i spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia.
2. Gdy smutno na dworze,
gdy pada deszcz, to w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet gdy złego coś dzieje się,
to zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Bajkowy świat, inny niż nasz,
wszystko na dobre wciąż zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
powiedzmy swoje życzenia.
„Park jurajski wita”
Ref.: Park jurajski wita! Wszędzie głośne ryki.
Posłuchajcie ryków tych – nie ma w nich muzyki.
Kto jest bardzo ciekaw, niech szybko tu wchodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.
1. Brontozaur ma bardzo długą szyję,
zaraz po niej w dół zjedziemy.
I choć zwierz ten stawia wielkie kroki,
łatwo przed nim uciekniemy.
Pterodaktyl ma szerokie skrzydła
My na plecy szybko mu wskoczymy
i po niebie jasnym, poprzez białe chmury,
zaraz przelecimy.
Ref.: Park jurajski wita! Wszędzie głośne ryki.
Posłuchajcie ryków tych – nie ma w nich muzyki.
Kto jest bardzo ciekaw, niech szybko tu wchodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.
2. Tyranozaur to jest złośnik wielki,
przed nim szybko się schowajmy!
Ale za to razem z plezjozaurem
w wielkiej wodzie popływajmy!
Triceratops patrzy na nas z boku.
Zaraz z nim rodeo tu zrobimy.
Jeśli nam nie starczy
dziś na wszystko czasu,
kiedyś powrócimy
„Żartowniś marzec”
1. Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe,
a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.
Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!
Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci, wiośnie.
Ref.: W marcu, w marcu jest jak w garncu,
taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap – deszcz.
Ciap, ciap, ciap, ciap – śnieg.
Puk, puk, puk, puk – grad.
Uuuuu – wiatr!
2. Wiosna wzięła się pod boki,
dzieci jest jej szkoda.
– Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!
Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek.
Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.
Ref.: W marcu, w marcu…
3. Marzec skoczył hop! pod chmury
i mówi do cioci:
– Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.
Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci.
Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!
Ref.: W marcu, w marcu….
„Kotki wiosny”
1. Idzie wiosna polną drogą, trzyma w rękach kwiatki.
Pyta zimę, czy zabrała już swoje manatki.
A na drzewach kwitną bazie. Wiosna je spostrzega.
Widzi też, że kilka kotków raźno sobie biega.
Ref.: Kici, kici, moje kotki,
każdy z was jest taki bardzo słodki!
Miękki, ciepły, cudny, miły,
pełen mej wiosennej siły.
Kici, kici, kotki małe.
Szare, bure, czarne, rude, białe.
Każdy kotek dziś szczęśliwy –
Czy na krzaczku, czy prawdziwy.
2. A za wiosną leci bocian, kotki obserwuje.
,,Kle, kle, kotki, ja was dzisiaj tutaj popilnuję”.
I jaskółka przyleciała pomóc pięknej wiośnie.
Patrzeć, czy te kotki rosną i czy trawa rośnie.
Ref.: Kici, kici…
3. Siadła wiosna wraz z kotkami, trochę już zmęczona,
lecz ze swojej miłej pracy jest zadowolona.
Teraz trzeba się pobawić. Już pan bocian leci,
By zawołać na podwórko wszystkie chętne dzieci.
Ref.: Kici, kici…