JEŻYKI 

See the source image

._______________________________________________________

Drodzy rodzice, w tym roku szkolnym nasza grupa bierze udział
w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym “Zabawa sztuką”.

Fotorelację z zajęć znajdziecie w galerii, gdzie będziemy wstawiać kolejne zdjęcia z realizacji zadań. 

_______________________________________________________

Zajęcia biblioteczne dla JEŻYKÓW

W tym roku szkolnym dzieci z naszej grupy będą uczestniczyły w cyklu zajęć w Bibliotece Publicznej przy ul. 1 sierpnia 36A
Terminy wyjść: 13.10.2023r., 8.12.2023r., 9.02.2024r., 12,04.2024r., 14.06.2024r.

_______________________________________________________

……………………………………………………………………………RYTMIKA………………………………………….JĘZYK ANGIELSKI………………………………………….TAŃCE

……………………………………………………………………środa – 13:20 – 13:50……………………………..poniedziałek – 9:25 – 9:50………………………w wyznaczone dni
……………………………………………………………………piątek – 10:20 – 10:50……………………………………………………….…………………..………………..12:45 – 13:15

_______________________________________________________

Drodzy Rodzice

Prosimy o przyniesienie dzieciom teczek na rysunki – łatwiej utrzymać porządek w szufladzie 🙂

…………………………………………………………………………………………………………………………………Nauczycielki

_______________________________________________________

 

KWIECIEŃ

Tematy kompleksowe:

1. Kolory wiosny
2. Dbamy o zdrowie
3. Wiosenny ogród
4. W wiejskiej zagrodzie
5. Mój kraj – Polska (kwiecień – maj)

W tym miesiącu, dziecko między innymi:
-utrwali znajomość kolorów
– utrwali znajomość samogłosek i spółgłosek
– pozna formę teatralną – teatr rąk
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– przedstawi w formie plastycznej pojęcia abstrakcyjne
– dopasuje podpisy do obrazków
– rozwinie umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów
– rozwijanie inwencję twórczą podczas tworzenia swobodnego tekstu
– narysuje bazie kredą zmoczoną w wodzie
– pozna znaczenie niektórych porównań i powiedzeń powszechnie używanych
– weźmie udział w rozgrywce żywej gry planszowej
– podzieli wyraz na głoski
– policzy znikające obiekty i ustali ile ich było
– pozna piosenkę „Wiosenny walczyk”
– dopasuje do podanego wyrazu inny wyraz wg kryterium koloru
– odwzoruje liczbę elementów zbioru
– odtworzy liczbę sylab w wyrazach
– podejmie wysiłek intelektualny podczas zabawy w skojarzenia
– wykona pracę plastyczną „Żółte forsycje”
– ułoży kawałki papieru od najjaśniejszego do najciemniejszego
– przedstawi graficznie pojęcia: nad, pod, na, w
– odegra rolę w zabawie inscenizacyjnej do piosenki „Wiosenny walczyk”
– ułoży rytmy z tworzywa przyrodniczego
– poda skojarzenia do słowa „wiosna”
—————————-
– pozna rymowankę „Co zjada Adam?”
– weźmie udział w tworzeniu mapy pojęciowej „Zdrowie”
– pozna pojęcia: zdrowe odżywianie, witaminy
– wcieli się rolę Jasia, Małgosi albo Baby Jagi w zabawie teatralnej
– narysuje, jak sobie wyobraża bakterię
– opowie o swojej wizycie u dentysty
poda skojarzenia do wyrazu „zdrowie”
– wzbogaci wiedzę n/t higieny osobistej
– weźmie udział w zabawach graficznych przy muzyce
– utrwali zapis graficzny swojego imienia
– rozwiąże zagadki związane z czystością
>- wymyśli niezwykłe zastosowanie przyborów toaletowych
– ustali które ubranie jest odpowiednie do jakiej pogody
– przekształci zdjęcia z gazety w zabawne obrazki
– wyrazi swoje zdanie n/t korzystania z komputerów
– pozna wyrazy – homofony (to samo brzmienie – inne znaczenie)
– pozna symbole związane ze służbą zdrowia
– użyje liczebników porządkowych
– pozna układ ruchowy z rekwizytem
– pozna pojęcie „niepełnosprawność”
– utrwali wiedzę n/t co szkodzi zdrowiu, a co sprzyja zdrowiu
– ustali wspólną cechę elementów zbioru
—————————-
– ułoży melodię do podanego zdania
– weźmie udział w tworzeniu siatki pytań w ramach projektu pt. „Drzewa”
– policzy na spacerze drzewa liściaste i iglaste
– pozna budowę drzewa, dowie się, jak drzewo „pije wodę”
– przekształci rysunki, dorysowując im nowe elementy
– weźmie udział w zabawach przyrodniczo – badawczych w ogrodzie przedszkolnym
– pozna nazwy drzew i krzewów
– dowie się dlaczego rośliny są zielone
– wykona pracę plastyczną „Drzewa naszej wyobraźni”
– rozpozna na obrazkach rośliny
– weźmie udział w żywej gry planszowej
– wysłucha wiersza K. Dardzińskiej pt. „Przechwałki drzew”
– pozna nazwy narzędzi ogrodniczych
– wzbogaci swoją wiedzą na temat ptaków, np. dzięcioła
– rozpozna gatunki drzew na podstawie specjalnej karty – klucza
– rozwinie orientację na kartce papieru
– narysuje drzewo w czterech porach roku
– dowie się, co jest potrzebne roślinom do życia
– utrwali wiedzę n/t drzew
—————————-
– wczuje się w charakter postaci i sytuacji w zabawie dramowej „Brzydkie kaczątko”
– zapamięta i wymieni w kolejność nazwy zwierząt
– dopasuje zdania do wzorów graficznych
pozna pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz
– wysłucha wiersza „Krowa- królowa” W. Gajlewicz
– wykona pracę plastyczną „Kot na płocie”
– wysłucha, czym różnią się dwa zdania
– powtórzy hasło w „głuchym telefonie”
– wzbogaci wiedzę n/t korzyści człowieka z hodowli zwierząt wiejskich
– wzbogaci swoją wiedzą n/t zwierząt wiejskich i ich dzieci
>- wykona działania matematyczne na podstawie bajeczki matematycznej „Trzy świnki”
– utrwali znajomość zapisów graficznych imion kolegów i koleżanek
– narysuje świnkę wg wzoru
– rozwinie wrażliwość kinestetyczną podczas zgaduli dotykowej
– dowie się, dlaczego pióra ptaków nie nasiąkają wodą
– wykona pracę plastyczną „Kaczka”
– wysłucha wiersza „Niechytry lisek”
– odtworzy zakodowane dźwięki
– wykona działania matematyczne
– usprawni dykcję podczas wymawiania łamańców językowych
– wzbogaci wiedzą n/t pracy rolnika
– pozna nazwy narzędzi rolniczych
– weźmie udział w instrumentacji do piosenki „Wiejska zagroda”
– pozna/utrwali pląs „Rolnik sam w dolinie”
– ułoży zagadki na temat zwierząt wiejskich
– dobierze właściwy czasownik do zdania
—————————-
– rozpozna polską flagę wśród innych
– utrwali symbole narodowe,
– wykona flagę Polski
– wysłucha wiersza D. Kossakowskiej „Podróże pana Stanisława”
– wzbogaci swoją wiedzę n/t sławnych Polaków
– weźmie udział w zabawie fabularyzowanej
– wykona pracę plastyczną „Warszawa nocą”
– rozwiąże zagadki dotyczące Polski
– dobierze rymujące się wyrazy
– usprawni umiejętność mówienia szeptem
– pozna legendę o powstaniu państwa polskiego
– pozna taniec – krakowiak
– zaznajomi się z popularnymi polskimi przysłowiami
– obejrzy zdjęcia i pocztówki z różnych regionów Polski, pogrupuje je
– wykona pracę plastyczną „Na hali”
– porówna stroje ludowe z różnych regionów
– pozna nazwy sąsiadujących z Polską państw
– zaznajomi się z pojęciem „unia europejska”
– pozna pojęcie „tangram”
– wykaże inwencję twórczą podczas układania z figur wchodzących w skład tangramu
pozna ciekawostki o kilku krajach europejskich
utrwali umiejętność dodawania i odejmowania w możliwie szerokim zakresie

Chętne dzieci zaznajomią się z literą: z, h.

Wiosenny bukiet
Jeszcze śpi wiosenna łąka,
a już słychać ptaków śpiew.
Kwiaty swe podnoszą głowy:

Kto nas tutaj budzić chce?

La la la …….
Kto nas tutaj budzić chce?

Są tu maki i bławatki
i stokrotek chyba sto.
Wybierajmy najpiękniejsze,
zróbmy prezent, że ho, ho!

La la la …….
zróbmy prezent, że ho, ho!

Już bukiety są gotowe,
wszystkie pozbierane w mig.
To dla mamy, to dla taty.
O jak pachną!
A… A… PSIK!

La la la …….
O jak pachną! A… A… PSIK!

A..A..A…A…PSIK!!!

Mamo tato na zdrowie!

Pieski małe dwa
Pieski małe dwa chciały przejść się chwilkę
Nie wiedziały że, biegły całą milkę
I znalazły coś, taką dużą białą kość

Sibą, sibą lalalalalala
Sibą, sibą alalalalala

Pieski małe dwa chciały przejść przez rzeczkę
Nie wiedziały jak, znalazły kładeczkę
I choć była zła, przeszły po niej pieski dwa

Pieski małe dwa poszły raz na łąkę
Zobaczyły tam czerwoną biedronkę
A biedronka ta dużo czarnych kropek ma

Pieski małe dwa wróciły do domu
O wycieczce swej nie mówiąc nikomu
Weszły w budę swą, teraz sobie smacznie śpią

Wiosenny spacer
Ref.
Na spacerek wybierz się
z mamą, tatą, bratem, psem,
na wiosenny pierwszy spacer po kałużach.
Przed telewizorem leń
spędza każdy nowy dzień,
a ty wybierz się na spacer po kałużach.

Jakże miło w słońcu spacerować,
Gdy nad głową gra wiosenny wiatr,
a kalosze chlapią się w kałużach.
Tak cudownie bywa tylko w snach.

Tam pójdziemy, gdzie śpiewają ptaki,
gdzie się w młodą zieleń stroi las.
Odnajdziemy wiosnę w pierwszych kwiatach,
odnajdziemy wiosnę w sercach, w nas.

Kto się boi smoka
Kto się boi smoka,
Może lis, a może foka?
Kto się boi smoka
I uciekać chce?
Kto się boi smoka,
Może lis, a może foka?
Kto się boi smoka
Bo ja nie.

Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie
To za karę potem lodów nie dostanie

Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,
To mu nie pozwolę jeździć na rowerze.

Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.
Kto dokona tego, ten dostanie brawa.

Pani Zima ……………………..Hanna Ożogowska

Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały.

Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki
nie ustały w biegu..

DOBRE DUSZKI, CZYLI DZIADEK I BABUNIA
Dziadek i babunia
to kochane moje duszki są
gdy smutno mi to wtedy mam ochotę
polecieć prosto do nich samolotem
lub iść na piechotę

Ja lubię, ja lubię, ja lubię ich
jak mleko, jak mleko, jak mleko
niestety niestety, niestety
mieszkają tak daleko, daleko, daleko

Dziadek i babunia
to kochane moje duszki są
gdy smutno mi to wtedy mam ochotę
polecieć prosto do nich samolotem
lub iść na piechotę

Dziadek i babunia
bardzo lubię ich przytulać
bo oni mnie zawsze słuchają
z kłopotów mnie wybawiają
bo mnie uwielbiają
a ja uwielbiam ich

NIE MIAŁY ANIOŁKI CHOINKI NA ŚWIĘTA
Nie miały aniołki choinki na święta,
o choince dla nich nikt tam ni pamiętał.
Popatrzyły się na siebie,
wywierciły dziurę w niebie
Refren:
O, ho, ho!
O, ho, ho!
O, ho, ho!

Złapały za czubek największą choinkę,
przywiązały do niej bardzo dużą linkę
i wciągnęły ją na górę
przez tę dziurę, w niebie dziurę

Refren:
O, ho, ho!
O, ho, ho!
O, ho, ho!

Stanęła choinka w samym środku nieba,
orzekły aniołki że ją ubrać trzeba,
więc skoczyły przez tę dziurę
po orzech do wiewiórek

Refren:
O, ho, ho!
O, ho, ho!
O, ho, ho!

Chciały pozapalać świeczki choinkowe,
święty Florian – strażak złapał się za głowę:
“Matko Boża! Matko Boża!
Chcą mi w niebie zrobić pożar”.

Refren:
O, ho, ho!..

ANIOŁKI
My Aniołki tutaj w niebie cichutko siedzimy
i o pięknej choineczce tak sobie marzymy.

Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka.

Bez choinki tutaj w niebie jest nam bardzo smutno
Możne ktoś nam ją przyniesie chociażby malutką.

Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka..

TANIEC PREZENTÓW
Pada sobie biały śnieżek
wszystkie dzieci idą spać
A mikołaj sanie bierze
i saniami rusza w świat
Prezent w lewo, prezent w prawo
raz do tyłu no i w przód
Obrót w lewo, obrót w prawo
i nóżkami tup, tup, tup.
Ciągną sanie renifery
ciągną ile tylko tchu.
By prezenty już dotarły
do wesołych dzieci znów.
W tle choinka, gwarne śmiechy
babcia z dziadkiem idą już
Moc prezentów moc uśmiechów
bo wigilia jest dziś znów.

Taniec w deszczu
Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.
Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!
Lato odfrunęło razem z bocianami,
zostawiło stado szarych piór.

Ref.:
Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.
Po przygodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,
chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!
Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!

Deszcz zagląda w nasze okna, woła nas:
,, Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!
Zatańczymy razem pod parasolkami,
ze mną nigdy nie znudzicie się!”

Puka, stuka zimny deszczyk, żal go nam.
Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?
Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,
jesień z deszczem może nie być zła!

Gdy zamierzasz przejść ulicę” – Wanda Chotomska
Gdy zamierzasz przejść ulicę
Na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – więc swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie.

Kap, kap, z nieba leci woda
Kap! Kap! Z nieba leci woda
Kap! Kap! Jesienna pogoda.
Ciesz się, ciesz!

Ref. Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!

Kap! Kap! Na nogach kalosze.
Kap! Kap! W wodzie cały świat.
Kap! Kap! Do kałuży wskoczę: Chlap! Chlap! Chlap!

Kap! Kap! Choć jesienią szaro.
Kap! Kap! Nie nudzimy się.
Kap! Kap! Dziś w jesienne dźwięki Wsłucham się.

Jesienny wiatr                             ………………… H. Ożogowska

Wiatr jesienią ma robotę
w nocy i za dnia.
Ciągle strąca liście złote
i przed siebie gna.
I nasiona drzew bez liku
nosi tu i tam.
Kiedy spoczniesz już, wietrzyku?
Powiedz, powiedz nam!
Po zielonym wielkim lesie
wiatr piosenki dzieci niesie.
Aż się dziwią stare drzewa
Kto was tak nauczył śpiewać?

Przedszkole pod topolą
Są na świecie ogromne wieżowce,
autostrady i duże ulice,
tyle domów,
i mieszkań, i ludzi,
że paluszków nie starczy, by zliczyć.

Ale jedno jest przedszkole pod topolą –
to przedszkole, w którym zawsze jest wesoło,
tu gdzie każde dziecko śmieje się do dziecka
i gdzie uśmiech tak się toczy jak piłeczka.

Są przedszkola jak chatki z piernika,
okna mają wesołe jak słońce,
a w ogródkach
drewniane koniki
i huśtawki na wietrze tańczące.

Ale jedno jest przedszkole pod topolą…

Miała baba koguta

Miała baba koguta, koguta, koguta.
Wsadziła go do buta, do buta, siedź!
O mój miły kogucie, kogucie, kogucie
kogucie, kogucie, kogucie.
Jakże ci tam w tym bucie, w tym bucie,
w tym bucie, w tym bucie jest?

Miała baba indora, indora, indora.
Wsadziła go do wora, do wora, siedź!
O mój miły indorze, indorze, indorze
indorze, indorze, indorze.
Jakoż ci tam w tym worze, w tym worze,
w tym worze, w tym worze jest?

Miała baba prosiaka, prosiaka, prosiaka.
Wsadziła go do saka, do saka, siedź!
O mój miły prosiaku, prosiaku, prosiaku
prosiaku, prosiaku, prosiaku.
Jakże ci tam w tym saku, w tym saku,
w tym saku, w tym saku jest?

.

 

 

 

 

 

Skip to content