JEŻYKI 

See the source image

._____________________________________________

Drodzy rodzice, w tym roku szkolnym nasza grupa bierze udział
w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym “Zabawa sztuką”.

Fotorelację z zajęć znajdziecie w galerii, gdzie będziemy wstawiać kolejne zdjęcia z realizacji zadań. 

_______________________________________________________

Zajęcia biblioteczne dla JEŻYKÓW

W tym roku szkolnym dzieci z naszej grupy będą uczestniczyły w cyklu zajęć w Bibliotece Publicznej przy ul. 1 sierpnia 36A
Terminy wyjść: 13.10.2023r., 8.12.2023r., 9.02.2024r., 12,04.2024r., 14.06.2024r.

_______________________________________________________

……………………………………………………………………………RYTMIKA………………………………………….JĘZYK ANGIELSKI………………………………………….TAŃCE

……………………………………………………………………środa – 13:20 – 13:50……………………………..poniedziałek – 9:25 – 9:50………………………w wyznaczone dni
……………………………………………………………………piątek – 10:20 – 10:50……………………………………………………….…………………..………………..12:45 – 13:15

_______________________________________________________

 

CZERWIEC

Tematy kompleksowe:

1. Niespodzianki dla dzieci
2. Ciekawe zawody
3. Dokąd na wakacje
4. Zabawy na lato

W tym miesiącu, dziecko między innymi:

  • wysłucha opowiadań i wierszy
  • rozwiąże zagadki rysunkowe
  • zaznaczy tyle elementów zbioru, ile ma lat
  • podzieli się na forum grupy przemyśleniami n/t swoich pragnień
  • rozpozna w ciągu słyszanych sylab konkretną sylabę wskazaną przez nauczyciela
  • rozwiąże zagadki dotykowe
  • zagra na instrumentach wg instrukcji nauczyciela
  • zatańczy polkę chodzoną
  • dowie się, czy to prawda, że dzieci rosną jak na drożdżach
  • weźmie udział w scenkach z rekwizytem
  • pozna prawa dzieci
  • utworzy neologizmy językowe
  • wykona część zbiorowej pracy plastycznej „Grupowa stonoga”
  • wzbogaci wiedzę, n/t dzieci z różnych stron świata
  • utrwali regułę „jeden do jednego”
  • podejmie próby powtarzania łamańców językowych
  • rozwinie umiejętność rozkładu liczby na składniki na kilka sposobów
  • pozna „Piosenkę o nutkach”
  • pozna dźwięki gamy, zagra je na pianinie
  • podejmie próby jednoczesnego rysowania oburącz
  • uściśli znaczenie pojęć bardziej ogólnych
  • weźmie udział w wycieczce do Farmy wuja Toma
  • wyobrazi sobie, że jest milionerem i zaplanuje wydatki
  • zakoduje akcesoria fachowców
  • wybrzmi głoski w nagłosie wyrazów, wyróżni głoski w wygłosie wyrazów
  • udzieli śpiewanej odpowiedzi na śpiewane pytanie
  • narysuje fryzurę wg wzoru
  • rozwiąże zagadki słowne n/t zawodów
  • wykona obrazek z wałeczków z plasteliny
  • uściśli wiedzę n/ osób zatrudnionych w przedszkolu
  • porówna pojemność naczyń
  • podejmie próby przesypywania ciał sypkich i przelewania płynów
  • zagra na instrumentach typowych i nietypowych
  • zabierze głos na temat tego, kim chciałby zostać w przyszłości
  • ustali, które z wypowiadanych przez nauczyciela zdań są prawdziwe, a które fałszywe
  • odegra rolę strażaka
  • wykona pracę plastyczną techniką nadruków z kredy
  • pozna wierszyk z masażykiem „Stolarz młotkiem stuka”
  • narysuje przedmioty, których nazwy różnią się ilością sylab
  • wzbogaci wiedzę n/t zawodów ginących oraz współczesnych
  • dokona klasyfikacji jakościowej klocków z zastosowaniem przeczenia „nie”
  • weźmie udział w zabawach w kodowanie i dekodowanie dźwięków
  • dorysuje drugą połowę obrazka
  • opowie historyjkę obrazkową
  • sprawdzi swoją wiedzę z różnych dziedzin
  • ułoży zagadki na dowolny temat
  • przedstawi w formie graficznej marzenia wymyślonej postaci
  • realizuje własne pomysły podczas zabawy
  • zapamięta kolejność wypowiadania słów
  • weźmie udział w konstruowaniu pociągu z dowolnych elementów
  • wymieni pozytywne cechy kolegów i koleżanek
  • ustali co mają wspólnego ze sobą dwa wyrazy
  • pozna pojęcia: piknik i biwak
  • pozna leśny savoir – vivre
  • wymyśli opowiadanie z wykorzystaniem Emotek
  • utrwali pojęcia: krótsze – dłuższe
  • wykona pracę plastyczną „Żaglówka”
  • utrwali znajomość liczebników porządkowych
  • wymieni przedmioty, które należy ze sobą zabrać jadąc na wakacje
  • ustali związki między przedmiotami
  • rozwinie umiejętność przeliczania, klasyfikowania, porządkowania elementów zbioru
  • pozna kroki tańca cha-cha,
  • nazwie letnie zabawy i sporty
  • weźmie udział w zabawach plastycznych z piaskiem i wodą
  • narysuje rysunek tylko jednym kolorem
  • dowie się dlaczego chuchanie ogrzewa dłonie, a dmuchanie je lekko chłodzi
  • wymyśli nowe zastosowanie krzesła
  • pogrupuje elementy zbioru w sensowny sposób
  • utrwali piosenki poznane w ciągu roku szkolnego
  • rozwinie umiejętność kodowania z warunkiem
  • przedstawi w pracy plastycznej nową wersję świata, który nas otacza
  • ustali na podstawie mapy, gdzie jest ukryty skarb
  • wypowie miłe słowa w stosunku do kolegów/koleżanek,
  • podejmie próby poprawnego pod względem dykcyjnym powtarzania zdań
  • pozna historię Janka opartą na baśni „Na jagody” M. Konopnickiej
  • namaluje farbami pałac króla Jagodowego
  • odnajdzie na zbiorowym obrazku poszczególne zwierzęta
  • poda wyraz zaczynający się określoną sylabą
  • przeprowadzi wywiad w parze
  • weźmie udział w matematycznych grach i zabawach podwórkowych
  • utrwali umiejętność gry na instrumentach
  • wyjaśni jak nazywają się i do czego służą zgromadzone przedmioty
  • narysuje swój wesoły portret

Wiosenny bukiet
Jeszcze śpi wiosenna łąka,
a już słychać ptaków śpiew.
Kwiaty swe podnoszą głowy:

Kto nas tutaj budzić chce?

La la la …….
Kto nas tutaj budzić chce?

Są tu maki i bławatki
i stokrotek chyba sto.
Wybierajmy najpiękniejsze,
zróbmy prezent, że ho, ho!

La la la …….
zróbmy prezent, że ho, ho!

Już bukiety są gotowe,
wszystkie pozbierane w mig.
To dla mamy, to dla taty.
O jak pachną!
A… A… PSIK!

La la la …….
O jak pachną! A… A… PSIK!

A..A..A…A…PSIK!!!

Mamo tato na zdrowie!

Pieski małe dwa
Pieski małe dwa chciały przejść się chwilkę
Nie wiedziały że, biegły całą milkę
I znalazły coś, taką dużą białą kość

Sibą, sibą lalalalalala
Sibą, sibą alalalalala

Pieski małe dwa chciały przejść przez rzeczkę
Nie wiedziały jak, znalazły kładeczkę
I choć była zła, przeszły po niej pieski dwa

Pieski małe dwa poszły raz na łąkę
Zobaczyły tam czerwoną biedronkę
A biedronka ta dużo czarnych kropek ma

Pieski małe dwa wróciły do domu
O wycieczce swej nie mówiąc nikomu
Weszły w budę swą, teraz sobie smacznie śpią

Wiosenny spacer
Ref.
Na spacerek wybierz się
z mamą, tatą, bratem, psem,
na wiosenny pierwszy spacer po kałużach.
Przed telewizorem leń
spędza każdy nowy dzień,
a ty wybierz się na spacer po kałużach.

Jakże miło w słońcu spacerować,
Gdy nad głową gra wiosenny wiatr,
a kalosze chlapią się w kałużach.
Tak cudownie bywa tylko w snach.

Tam pójdziemy, gdzie śpiewają ptaki,
gdzie się w młodą zieleń stroi las.
Odnajdziemy wiosnę w pierwszych kwiatach,
odnajdziemy wiosnę w sercach, w nas.

Kto się boi smoka
Kto się boi smoka,
Może lis, a może foka?
Kto się boi smoka
I uciekać chce?
Kto się boi smoka,
Może lis, a może foka?
Kto się boi smoka
Bo ja nie.

Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie
To za karę potem lodów nie dostanie

Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,
To mu nie pozwolę jeździć na rowerze.

Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.
Kto dokona tego, ten dostanie brawa.

Pani Zima ……………………..Hanna Ożogowska

Jedzie pani Zima
na koniku białym,
spotkały ją dzieci,
pięknie powitały.

Droga pani Zimo,
sypnij dużo śniegu,
żeby nam saneczki
nie ustały w biegu..

DOBRE DUSZKI, CZYLI DZIADEK I BABUNIA
Dziadek i babunia
to kochane moje duszki są
gdy smutno mi to wtedy mam ochotę
polecieć prosto do nich samolotem
lub iść na piechotę

Ja lubię, ja lubię, ja lubię ich
jak mleko, jak mleko, jak mleko
niestety niestety, niestety
mieszkają tak daleko, daleko, daleko

Dziadek i babunia
to kochane moje duszki są
gdy smutno mi to wtedy mam ochotę
polecieć prosto do nich samolotem
lub iść na piechotę

Dziadek i babunia
bardzo lubię ich przytulać
bo oni mnie zawsze słuchają
z kłopotów mnie wybawiają
bo mnie uwielbiają
a ja uwielbiam ich

NIE MIAŁY ANIOŁKI CHOINKI NA ŚWIĘTA
Nie miały aniołki choinki na święta,
o choince dla nich nikt tam ni pamiętał.
Popatrzyły się na siebie,
wywierciły dziurę w niebie
Refren:
O, ho, ho!
O, ho, ho!
O, ho, ho!

Złapały za czubek największą choinkę,
przywiązały do niej bardzo dużą linkę
i wciągnęły ją na górę
przez tę dziurę, w niebie dziurę

Refren:
O, ho, ho!
O, ho, ho!
O, ho, ho!

Stanęła choinka w samym środku nieba,
orzekły aniołki że ją ubrać trzeba,
więc skoczyły przez tę dziurę
po orzech do wiewiórek

Refren:
O, ho, ho!
O, ho, ho!
O, ho, ho!

Chciały pozapalać świeczki choinkowe,
święty Florian – strażak złapał się za głowę:
“Matko Boża! Matko Boża!
Chcą mi w niebie zrobić pożar”.

Refren:
O, ho, ho!..

ANIOŁKI
My Aniołki tutaj w niebie cichutko siedzimy
i o pięknej choineczce tak sobie marzymy.

Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka.

Bez choinki tutaj w niebie jest nam bardzo smutno
Możne ktoś nam ją przyniesie chociażby malutką.

Choinka, choineczka, tu bombka, lampeczka
Choinka, choineczka, na czubku gwiazdeczka..

TANIEC PREZENTÓW
Pada sobie biały śnieżek
wszystkie dzieci idą spać
A mikołaj sanie bierze
i saniami rusza w świat
Prezent w lewo, prezent w prawo
raz do tyłu no i w przód
Obrót w lewo, obrót w prawo
i nóżkami tup, tup, tup.
Ciągną sanie renifery
ciągną ile tylko tchu.
By prezenty już dotarły
do wesołych dzieci znów.
W tle choinka, gwarne śmiechy
babcia z dziadkiem idą już
Moc prezentów moc uśmiechów
bo wigilia jest dziś znów.

Taniec w deszczu
Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.
Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!
Lato odfrunęło razem z bocianami,
zostawiło stado szarych piór.

Ref.:
Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.
Po przygodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,
chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!
Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!

Deszcz zagląda w nasze okna, woła nas:
,, Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!
Zatańczymy razem pod parasolkami,
ze mną nigdy nie znudzicie się!”

Puka, stuka zimny deszczyk, żal go nam.
Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?
Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,
jesień z deszczem może nie być zła!

Gdy zamierzasz przejść ulicę” – Wanda Chotomska
Gdy zamierzasz przejść ulicę
Na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna – więc swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie.

Kap, kap, z nieba leci woda
Kap! Kap! Z nieba leci woda
Kap! Kap! Jesienna pogoda.
Ciesz się, ciesz!

Ref. Pierwsza kropelka,
druga kropelka,
trzecia kropelka.
Chyba idzie deszcz!

Kap! Kap! Na nogach kalosze.
Kap! Kap! W wodzie cały świat.
Kap! Kap! Do kałuży wskoczę: Chlap! Chlap! Chlap!

Kap! Kap! Choć jesienią szaro.
Kap! Kap! Nie nudzimy się.
Kap! Kap! Dziś w jesienne dźwięki Wsłucham się.

Jesienny wiatr                             ………………… H. Ożogowska

Wiatr jesienią ma robotę
w nocy i za dnia.
Ciągle strąca liście złote
i przed siebie gna.
I nasiona drzew bez liku
nosi tu i tam.
Kiedy spoczniesz już, wietrzyku?
Powiedz, powiedz nam!
Po zielonym wielkim lesie
wiatr piosenki dzieci niesie.
Aż się dziwią stare drzewa
Kto was tak nauczył śpiewać?

Przedszkole pod topolą
Są na świecie ogromne wieżowce,
autostrady i duże ulice,
tyle domów,
i mieszkań, i ludzi,
że paluszków nie starczy, by zliczyć.

Ale jedno jest przedszkole pod topolą –
to przedszkole, w którym zawsze jest wesoło,
tu gdzie każde dziecko śmieje się do dziecka
i gdzie uśmiech tak się toczy jak piłeczka.

Są przedszkola jak chatki z piernika,
okna mają wesołe jak słońce,
a w ogródkach
drewniane koniki
i huśtawki na wietrze tańczące.

Ale jedno jest przedszkole pod topolą…

Miała baba koguta

Miała baba koguta, koguta, koguta.
Wsadziła go do buta, do buta, siedź!
O mój miły kogucie, kogucie, kogucie
kogucie, kogucie, kogucie.
Jakże ci tam w tym bucie, w tym bucie,
w tym bucie, w tym bucie jest?

Miała baba indora, indora, indora.
Wsadziła go do wora, do wora, siedź!
O mój miły indorze, indorze, indorze
indorze, indorze, indorze.
Jakoż ci tam w tym worze, w tym worze,
w tym worze, w tym worze jest?

Miała baba prosiaka, prosiaka, prosiaka.
Wsadziła go do saka, do saka, siedź!
O mój miły prosiaku, prosiaku, prosiaku
prosiaku, prosiaku, prosiaku.
Jakże ci tam w tym saku, w tym saku,
w tym saku, w tym saku jest?

.

 

 

 

 

 

Skip to content