KRASNALE

Krasnale | Jedyneczka Przedszkole nr 1 w Wyszkowie

______________________________________________________________________

Zebranie z Rodzicami

 Zapraszamy Rodziców, dzieci z grupy Krasnale

dnia 05.09.2024 (czwartek) o godz. 17.00

na zebranie organizacyjne.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad

Krąg tematyczny: Pada deszcz

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą.
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu.

Krąg tematyczny: Dbamy o zdrowie

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • korzystanie z toalety.
  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy,
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby),
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • powtarzanie krótkich rymowanek, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami.

Krąg tematyczny: Tutaj rosły paprocie

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych),
  • budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Krąg tematyczny: Urządzenia elektryczne

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • odkładanie prac na półki indywidualne,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

Krąg tematyczny: Jesień w sadzie

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • rozpoznawanie smaku,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • odpowiadanie na pytania,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowani,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku,
  • rysowanie na dowolne tematy,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

Krąg tematyczny (temat tygodnia): Jesień w ogrodzie

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • korzystanie z toalety,
  • rozpoznawanie smaku,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
  • odpowiadanie na pytania,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób,
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
  • słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

Krąg tematyczny (temat tygodnia): O sobie samym

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
  • składanie ubrań przed leżakowaniem.
  • nazywanie wybranych części ciała,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,
  • określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć,
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia.
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • dotykanie swojego ciała, zabawy z wykorzystaniem palców, dłoni, głowy, ramion itd.; oglądanie siebie w lustrze,
  • wskazywanie wymienionych części ciała
  • nazywanie danych części ciała,
  • układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych.

Krąg tematyczny: Moje zmysły

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych.
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • wskazywanie wymienionych części ciała.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień

Kręgi tematyczne:
1. W przedszkolu!
2. Droga do przedszkola
3. Nadeszła jesień
4. Co robią zwierzęta jesienią?

W przedszkolu!

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nazywanie wybranych części ciała.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • podawanie swojego imienia i nazwiska,
  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni, oznakowania półek indywidualnych,
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia.
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów,
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Droga do przedszkola

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • korzystanie z własnych zmysłów,
  • korzystanie z toalety.
  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • poznawanie zasad właściwego zachowania się w czasie korzystania ze środków transportu.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • podawanie swojego imienia i nazwiska,
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
  • rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
  • rysowanie na dowolne tematy,
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.

Nadeszła jesień

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych).
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Co robią zwierzęta jesienią?

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • odkładanie prac na półki indywidualne,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.
  • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają),
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

 

 

 

Skip to content