KRASNALE

Krasnale | Jedyneczka Przedszkole nr 1 w Wyszkowie

______________________________________________________________________

________________________________________________________________________

RYTMIKA

środa 12.20-12.50

piątek 9.20-9.50

WRZESIEŃ

TEMATY KOMPLEKSOWE

  1. W przedszkolu
  2. Oto ja
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Jesień w parku, w lesie
Treści programowe:
– Uczestniczy w zabawach organizowanych przez N., dających dziecku satysfakcję i radość.
– Rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy.
– Słucha opowiadania czytanego przez N.
– Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali przedszkolnej i po za nią.
– Uczestniczy w zabawach z piosenką “Jestem sobie przedszkolaczek”
– Podejmuje próbę śpiewania piosenki  “Jestem sobie przedszkolaczek”
– Podejmuje próby grania na marakasie i grzechotce
– Wykonuje pracę plastyczną zespołową “Drzewo przyjaźni”
– Wskazuje wybrane części ciała i je nazywa.
– Uczestniczy w zabawie angażującej kilka zmysłów
– Uczestniczy w zabawach z piosenką “My jesteśmy krasnoludki”
– Śpiewa refren piosenki “My jesteśmy krasnoludki”
– Wie, jak bezpiecznie przejść przez przejście dla pieszych
– Wie, co to jest sygnalizator świetlny i co oznaczają występujące na nim kolory
– Potrafi rozpoznać koło wśród innych figur
– Uczestniczy w zabawach z piosenką Bezpieczne przejście
– Potrafi kontynuować powtarzający się rytm
– Rozpoznaje i nazywa pojazdy specjalistyczne przedstawione na zdjęciach
– Wykonuje pracę plastyczną “Sygnalizator”
– Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali przedszkolnej i po za nią
– Wypowiada się na temat oznak jesieni.
– Przelicza elementy w zakresie trzech.
– Dostrzega rytm i kontynuuje go.
– Uczestniczy w zabawach z piosenką Liście w parku.
– Podejmuje próby samodzielnego śpiewania piosenki Liście w parku.
– Podejmuje próby grania na marakasie, bębenku, tamburynie.
– Uczestniczy w zabawie badawczej Jesienne pudełko angażującej kilka zmysłów.
 – Wykonuje pracę plastyczną Jesienne drzewa.
– Podejmuje próby wyrażania swoich myśli, potrzeb, przeżyć podczas kończenia zdań w rozmowach podsumowujących dany dzień i miniony tydzień.

PIOSENKI

Przedszkolaczek
Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.

Krasnoludki

My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, hopsa sa,
pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, hopsa sa,
jemy mrówki, żabkie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu,
gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.

My jesteśmy krasnoludki,
hopsa sa, hopsa sa,
pod grzybkami nasze budki,
hopsa sa, hopsa sa,
jemy mrówki, żabkie łapki,
oj tak tak, oj tak tak,
a na głowach krasne czapki,
to nasz, to nasz znak.

gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
trutu tu, trutu tu,
gdy ktoś senny, to uśpimy,
lulu lulu lu,
gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
ajajaj, ajajaj,
to zapłacze niezabudka,
uuuuu.

 

WIERSZYKI

 

1.Przez ulice idą dzieci

gdy zielone światło świeci,

kiedy żółte się zapali

 uważają nawet mali.

Gdy zobaczysz zaś czerwone

 czekaj grzecznie na zielone.

 

2.Na chodniku przystań bokiem

Popatrz w lewo bystrym okiem,

skieruj w prawo wzrok sokoli,

znów na lewo spójrz powoli,

 jezdnia wolna więc spokojnie

 mogą przez nią przejść przechodnie.

Skip to content