WIEWIÓRKI

See the source image

_______________________________________________________

  Rytmika

Środa: 12.50 – 13.20
Piątek: 9.50 – 10.20

__________________________

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty dla grupy „Wiewiórki”

I Karnawał
Dzieci:
– wysłuchają opowiadania B. Wicher „Smoki, piraci i księżniczki”
– rozwiną umiejętność wypowiadania się na określony temat oraz umiejętność
słuchania ze zrozumieniem
– wysłuchają wiersz D. Gellner „Przyjęcie”
– utrwalą znajomość nazw kolorów
– będą doskonaliły umiejętności odwzorowywania
– będą pracowały nad wzmocnieniem wiary we własne możliwości
– wykonają pracę plastyczną „Balonik” (wydmuchiwanie kolorowych farb za
pomocą słomki na karton)

II Bajki, baśnie, bajeczki
Dzieci:
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Białe gołębie”
– wezmą udział w improwizacji instrumentalnej muzycznej baśni
– będą rozwiązywać zagadki słuchowe
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Baśnie”
– będą oglądać książeczki z baśniami i inne
– będą ustalać równoliczność zbiorów
– będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
– wybiorą najpiękniejszą okładkę książki
– dowiedzą się, dlaczego nie należy rozmawiać z nieznajomymi
– zapoznają się z baśnią „Czerwony Kapturek”
– będą brać udział w zabawach logopedycznych

III Wspaniałe zabawy zimowe
Dzieci:
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Na stoku”
– będą brały udział w zimowych eksperymentach
– przypomną sobie, jakie właściwości fizyczne ma śnieg
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Zimowa wyliczanka”
– dowiedzą się, jaki jest właściwy ubiór na zabawy na śniegu
– dowiedzą się jakie są sporty zimowe
– poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i na lodzie
– będą brać udział w zabawach językowych
– rozwiną strefę emocjonalną
– dowiedzą się, jakie sprzęty wykorzystuje się podczas zabaw i sportów
zimowych

IV Tajemnice kosmosu
Dzieci:
– wysłuchają opowiadanie E. Stadtmüller „ Spacerkiem po drodze mlecznej
– wysłuchają wiersza J. Koczanowskiej „Ufoludki”
– wysłuchają zagadek i rymowanki M. Marzec
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Podróż w kosmos”
– utrwalą wiedzę na temat planet Układu Słonecznego
– będą odnajdywać różnice pomiędzy planetami
– wezmą udział w quizie
– stworzą ufoludki z figur geometrycznych
– utrwalą określenia: mały, większy, największy, mniej, więcej
– poszerzą wiedzę o pojazdach kosmicznych
– będą pracować w parach i grupach
– stworzą historyjkę o kosmosie

V W dziecięcym laboratorium
Dzieci:
– wysłuchają wiersza A. Widzowskiej „Mały naukowiec”
– wezmą udział w zabawach logorytmicznych
– stworzą siatkę wiedzy
– dowiedzą się, jakie przedmioty są potrzebne w pracy naukowca
– wykonają eksperyment wspólnie z nauczycielem
– wysłuchają piosenki „Chemik naukowiec:
– zdobędą informacje na temat wulkanów
– zagrają w grę planszową
– wykonają pracę plastyczną „Kolorowy wulkan”

 

Skip to content