WIEWIÓRKI

See the source image

_______________________________________________________

  Rytmika

Środa: 12.50 – 13.20
Piątek: 9.50 – 10.20

__________________________

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc wrzesień dla grupy „Wiewiórki”

I. W przedszkolu
Dzieci:
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Pamiątki z wakacji”
– wysłuchają wiersza J. Koczanowskiej „ Gimnastyka”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Idziemy do przedszkola”
– wykonają pracę plastyczną „Wiewióreczka”
– zapoznają się z bohaterami cyklu
– podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
– utrwalą znajomość imion koleżanek i kolegów z grupy
– zapoznają się ze swoimi znaczkami rozpoznawczymi
będą uczestniczyły w zabawach integrujących grupę rówieśniczą
– stworzą kodeks grupowy
– zapoznają się z kącikami tematycznymi w sali przedszkolnej
– dowiedzą się, jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu i kto w nich pracuje
– poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu

II. Oto ja
Dzieci:
– określą swój nastrój
– będą uczestniczyły w zabawach ze śpiewem
– wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej „Samodzielny przedszkolak”, opowiadania W. Kowalskiej i M. Cichomskiego „W obronie cekinowego rycerza”
– opowiedzą o sobie
– wykonają swoje portrety
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Każdy jest inny”
– poznają nazwy części ciała
– odgadną na podstawie opisu, o kim mowa
– utrwalą kolory
– będą brać udział w zabawach z chustą animacyjną
– poznają swoje zainteresowania
– będą rozwijać orientację przestrzenną
– będą doświadczać świata za pomocą zmysłów
– wykonają sensorycznego gniotka
– poznają podstawowe emocje (zazdrość, smutek, radość, złość, strach) i nauczą się je nazywać

III. Moja droga do przedszkola
Dzieci:
– wysłuchają opowiadania E. Stadtmüller „Pan Świetlik”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Na skrzyżowaniu”
– określą swój nastrój
– utrwalą prawidłowy sposób przechodzenia przez pasy
– utrwalą kolory znajdujące się na sygnalizatorze świetlnym
– poznają figurę – koło
– poznają znaki drogowe
– utrwalą numery alarmowe
– poznają zawody specjalistyczne
– dowiedzą się kiedy i jak udzielić pierwszej pomocy

IV.  Jesień w parku, w lesie
Dzieci:
– poznają oznaki jesieni
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Wyprawa do lasu”
– posłuchają nagrania muzyki klasycznej – Cztery pory roku. Jesień Antonia Vivaldiego
– zapoznają się z reprodukcjami wybranych dzieł malarskich o tematyce jesiennej
– określą swój nastrój
– będą się bawiły listkami
– posłuchają odgłosów jesieni
– ułożą jesienne rytmy z szablonów grzybów – poznają figurę – kwadrat
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Kolorowe liście”
– wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
– dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące
– poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu, leszczyny
– wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego
– będą uczestniczyć w zabawach badawczych z materiałem przyrodniczym

Skip to content