WIEWIÓRKI

See the source image

_______________________________________________________

Zajęcia dodatkowe w grupie WIEWIÓREK

Rytmika:/ środa 12.50- 13.20 / piątek 9.50 – 10.20

______________________________________________________

Warsztaty Wielkanocne

Zapraszamy Rodziców na   ,,Warsztaty Wielkanocne”
30 marca 2023r. (czwartek) o godz. 16.00
do grupy wiewiórek.

                                                                                         Zobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazuZobacz szczegóły powiązanego obrazu

Chusteczki higieniczne

Drodzy Rodzice, zwracamy się z wielką prośbą o przyniesienie do przedszkola
paczki chusteczek higienicznych (suchych).

_____________________________________________________________________________________________      

MARZEC
Tematy kompleksowe
1.  Zwierzęta z dżungli i sawanny
     Program: Czyste Powietrze 

2.  Zwierzęta naszych pól i lasów
3. Marcowa pogoda
4. Wiosenne przebudzenia

Dziecko:

– wskazuje Afrykę na mapie, wymienia wybrane zwierzęta zamieszkujące ten kontynent
– wypowiada się na temat ogrodu zoologicznego, wymienia zasady zachowania obowiązujące pod­czas zwiedzania zoo
– wymienia nazwy zwierząt egzotycznych, określa ich cechy charakterystyczne – wygląd i zwyczaje
– podaje wiadomości na temat zwierząt egzotycznych
– rozwiązuje i układa zagadki
– porusza się rytmicznie przy muzyce
– reaguje odpowiednim ruchem na ustalone sygnały
– podaje wiadomości na temat zwierząt egzotycznych
– opisuje wybrane zwierzęta egzotyczne: ich wygląd, sposób życia i odżywiania; poznaje znaczenie słów: roślinożerne, mięsożerne
– bada właściwości banana: jego kształt, kolor, wielkość, ciężar, strukturę powierzchni, smak
– wypowiada się na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
– wykonuje plaster miodu, wycina i koloruje sylwetę pszczoły
– wypowiada się na temat zwierząt mieszkających w lesie
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące na polu
– podaje charakterystyczne cechy ssaków, ptaków i owadów
– wymienia nazwy ptaków żyjących w lesie i na polu
– naśladuje dźwięki wydawane przez ptaki
– wycina z papieru sylwetę jaskółki
– wyjaśnia znaczenie witamin dla zdrowia człowieka
– rozpoznaje i nazywa produkty żywnościowe bogate w witaminy dla zdrowia człowieka
– wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla pogody wczesną wiosną
– poprawnie odczytuje znaki synoptyczne
–  wykonuje zegar pogody
–  wymienia i nazywa części garderoby, ubiera się odpowiednio do pogody
– wypowiada się na określony temat
– odczytuje pogodę zapisaną w postaci umownych znaków
– liczy elementy zbioru, podaje prawidłowy wynik
– poprawnie stosuje nazwy liczebników porządkowych w zakresie 6
– wyjaśnia, na czym polega zwyczaj pożegnania zimy
– nazywa i wymienia w odpowiedniej kolejności następujące po sobie pory roku
– opisuje wygląd kwitnącej wierzby
– wykonuje obrazek przedstawiający bazie

PIOSENKI

„Na sawannie”
1. Na sawannie słońce piecze, szumią trawy,
a zwierzęta mają swoje różne sprawy.
Chodzą, biegną i pływają, i fruwają,
więc zobaczmy, jakie ważne sprawy mają.
Gepard głośno chwali się, że jest najszybszy.
Nosorożec martwi się, że jest najbrzydszy.
Zebra twierdzi, że jest tutaj najpiękniejsza,
a żyrafa, że jest przecież najmądrzejsza.

Ref.: Bo to sawanna jest, sawanna pełna słońca.
Bo to sawanna życiem zwierząt tętniąca.
Bo to sawanna tak gorąca, że dla ochłody
zwierzaki ciągle wskakują do wody.
Chlup, chlup, chlup, chlup.
Chlup, chlup, chlup, chlup!

2. W cieniu wielkich baobabów śpią lamparty.
Hieny dziś opowiadają sobie żarty,
a pod palmą przyczaiła się pantera.
Na akacji siedzi sęp i myśli zbiera.
Na sawannie dzień jak co dzień, bez pośpiechu,
trochę żartów, trochę kłótni, trochę śmiechu.
Na sawannie słońce piecze, szumią trawy,
a zwierzęta mają swoje różne sprawy.

Ref.: Bo to sawanna jest…

„W lesie”  
1. Lubię spacerować po lesie zielonym,
obserwować żuki, biedronki i pszczoły.
Kwiatkiem się zachwycić, spróbować poziomkę,
słuchać, jaki piękny las nam daje koncert.

Ref.: Las tak pięknie szumi – szu, szu, szu, szu, szu,
strumyk wody toczy – chlupu, chlupu, chlup.
Pszczoły, osy bzyczą – bzy, bzy, bzy, bzy, bzy,
ptaszek gdzieś zaśpiewa – tirli, tirli, li.
Kukułeczka kuka – kuku, kuku, kuku,
dzięcioł w drzewo stuka – stuku, stuku, stuk.
Cicho jeż przemyka – tupu, tupu, tup.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.
Leśna gra orkiestra, leśny śpiewa chór.

2. Tu rosną paprocie, tam mech, jak dywanik,
i leśne jeżyny, i słodkie maliny.
Pod listkiem się schował muchomor czerwony,
białymi kropkami pięknie przystrojony.

Ref.: Las tak pięknie szumi…

„Żartowniś marzec”  
1. Idzie marzec poprzez pola i łąki podmokłe,
a ubranie ma od deszczu prawie całkiem mokre.
Gwiżdże sobie wesolutko, skacze tak radośnie!
Tu napsoci, tam napsoci swojej cioci, wiośnie.

Ref: W marcu, w marcu jest jak w garncu,
taki pogodowy sos!
Kto nie wierzy, ten dostanie prztyczka w nos!
Kap, kap, kap, kap – deszcz.
Ciap, ciap, ciap, ciap – śnieg.
Puk, puk, puk, puk – grad.
Uuuuu – wiatr!

2. Wiosna wzięła się pod boki,
dzieci jest jej szkoda.
– Oj, ty marcu łobuziaku, co to za pogoda!
Dzieci chcą iść do ogrodu, chcą iść na spacerek.
Przydałby się promyk słońca i ciepły wiaterek.
: W marcu, w marcu…

3. Marzec skoczył hop! pod chmury
i mówi do cioci:
– Ciociu wiosno, zaraz słońce cały świat ozłoci.
Ale to jest przecież nudne, gdy tak słońce świeci.
Deszczu, śniegu, gradu troszkę rzucę więc na dzieci!

Ref: W marcu, w marcu….

 

 

_____________________________________________________________________________________________

Program „Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam”

Realizacja Ogólnopolskiego Programu  Krainy Zmysłów SENSORYCZNIE SIĘ ROZWIJAM, BO SKACZĘ, BIEGAM, BADAM I DOTYKAM pozwoli na zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności niezbędnych do prawidłowego rozwijania zmysłów, dostarczając dzieciom ogromu radości  i sensorycznego doświadczania. Realizowany będzie w grupie wiewiórek od  września 2022r. do czerwca 2023r.

 

Głównym celem wdrożenia programu jest wsparcie rozwoju dzieci angażując ich zmysły poprzez stwarzanie wielu sytuacji w formie konstruktywnej zabawy; niezbędnych do stymulacji bazowych systemów sensorycznych, do których zaliczyć można zmysł: dotyku, przedsionka i propriocepcji, ale również pozostałych zmysłów tj. wzrok, słuch, smak i węch. Dostarczając dzieciom zróżnicowanych bodźców sensorycznych wspierać będziemy ich rozwój pod kątem prawidłowej integracji sensorycznej.

Skip to content