WIEWIÓRKI

See the source image

_______________________________________________________

  Rytmika

Środa: 12.50 – 13.20
Piątek: 9.50 – 10.20

__________________________

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc czerwiec dla grupy „Wiewiórki”

 

I   Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

Dzieci:

– wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej „Świat dziecka”

– dowiedzą się, co lubią koleżanki i koledzy

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Dzieci chcą być szczęśliwe”

– wezmą udział w zabawach integracyjnych

– będą rozwijać orientację przestrzenną

– będą doskonalić umiejętność przeliczania

– będą brać udział w zabawach rozwijających logiczne myślenie

– zaznaczą w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka

– wykonają pracę plastyczną „Prezent dla przyjaciela”

 

II   Lato, lato, lato czeka

Dzieci:

– wysłuchają opowiadań: B. Szelągowskiej „Lato na wsi” ;  W. Kowalskiej i

M.Ciechomskiego „Leśne lotnisko”

– zaprojektują suknię dla Pani Lato

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Lato w spodenkach”

– będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania

– będą doskonalić umiejętność segregowania

– będą porównywać liczebność zbiorów

– będą dzielić wyrazy na sylaby

– poszerzą wiedzę na temat współczucia i sposobów okazywania komuś wsparcia

– dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem

– wykonają pracę plastyczną „Kolory lata”

– będą korzystać z uroków lata w ogrodzie; przypomną zasady zgodnej, bezpiecznej zabawy na placu zabaw

 

III  Wkrótce wakacje

Dzieci:

– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Przygotowanie do podróży”

– wysłuchają rymowanki, zagadki i wierszyka  M. Marzec

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Już wkrótce wakacje”

– wykonają pracę plastyczną „Pożegnania nadszedł czas”

– określą, dokąd można pojechać na wakacje

– dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje

– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– określą, jakie czynności można wykonywać nad morzem

– powiedzą, co przyda im się na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie

– wyodrębnią pierwsze głoski w słowach

– odwzorują wzór

– dowiedzą się, jakich zasad należy przestrzegać podczas wakacyjnego odpoczynku

– wezmą udział w zabawach sensorycznych

 

IV  Zwiedzamy świat

Dzieci:

– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Czas na wakacje”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wymarzona podróż”

– wykonają pracę plastyczną „Wymarzona podróż”

– określą, dokąd można pojechać na wakacje

– dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje

– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– wykonają pojazd z figur geometrycznych

– poznają ciekawe miejsca w Europie i na świecie

– poznają nazwy państw sąsiadujących z Polską

– rozwiążą zagadki obrazkowe

– złożą w całość obrazki pocięte na części

– przedstawią scenki sytuacyjne

Skip to content