WIEWIÓRKI
_______________________________________________________
RYTMIKA
środy g. 12.30-13.00
piątki g. 9.30-10.00
***************************************************************
Drodzy Rodzice,
serdecznie zapraszamy na zebranie organizacyjno-informacyjne inaugurujące rok szkolny 2024/2025, które odbędzie się w czwartek 05.09.2024 r., o godz. 17.30.
Wychowawcy
Małgorzata Szpalerska
Agnieszka Walkiewicz
***************************************************************
WRZESIEŃ 2024 – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
GRUPA WIEWIÓRKI – Przedszkole Nr 78
Tematy kompleksowe:
1. W przedszkolu
2. Oto ja
3. Moja droga do przedszkola
4. Jesień w parku, w lesie
We wrześniu dzieci:
– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Pamiątki z wakacji”
– wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Idziemy do przedszkola”
– wykonają pracę plastyczną „Plac zabaw”
– zapoznają się z bohaterami cyklu
– podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
– utrwalą znajomość imion koleżanek i kolegów z grupy
– zapoznają się ze swoimi znaczkami rozpoznawczymi
– będą uczestniczyły w zabawach integrujących grupę rówieśniczą
– stworzą kodeks grupowy
– zapoznają się z kącikami tematycznymi w sali przedszkolnej
– dowiedzą się, jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu i kto w nich pracuje
– poznają właściwości piasku kinetycznego
– poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu
– będą uczestniczyć w zabawach ze śpiewem
– wysłuchają: wiersza Barbary Szelągowskiej „Samodzielny przedszkolak”, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Cichomskiego „W obronie cekinowego rycerza”
– opowiedzą o sobie
– wykonają swoje portrety
– będą porównywać wygląd swój i rówieśników
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Każdy jest inny”
– poznają nazwy części ciała
– będą wskazywać nazwy części ciała u siebie i rówieśników
– odgadną na podstawie opisu, o kim mowa
– utrwalą kolory
– będą brać udział w zabawach z chustą animacyjną
– poznają swoje zainteresowania
– będą rozwijać orientację przestrzenną
– będą doświadczać świata za pomocą zmysłów
– zagrają w zapachowe memory
– wykonają sensorycznego gniotka
– poznają podstawowe emocje (zazdrość, smutek, radość, złość i strach) i nauczą się je nazywać
– wykonają pracę plastyczną „Kolorowe emocje”
– wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmuller „Pan Świetlik”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Na skrzyżowaniu”
– wykonają pracę plastyczną „Pierwsza pomoc”
– utrwalą prawidłowy sposób przechodzenia przez pasy
– utrwalą kolory znajdujące się na sygnalizatorze świetlnym
– poznają figurę – koło
– poznają znaki drogowe
– utrwalą numery alarmowe
– poznają zawody specjalistyczne
– dowiedzą się, kiedy i jak udzielać pierwszej pomocy
– poznają oznaki jesieni
– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wyprawa do lasu”
– posłuchają nagrania muzyki klasycznej – „Cztery pory roku. Jesień” Antonia Vivaldiego
– zapoznają się z reprodukcjami wybranych dzieł malarskich o tematyce jesiennej
– określą swój nastrój
– będą się bawiły listkami
– posłuchają odgłosów jesieni
– ułożą jesienne rytmy z szablonów grzybów – poznają figurę – kwadrat
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Kolorowe listki”
– wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
– dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące
– poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca , dębu i leszczyny
– wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego
– będą uczestniczyć w zabawach badawczych z materiałem przyrodniczym
– wykonają pracę plastyczną „Jesienna garderoba”.
Piosenki:
„Idziemy do przedszkola” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Wakacje się skończyły – czas wolny i przemiły.
Idziemy do przedszkola, bo już nadszedł czas.
I w tę wrześniową porę żegnamy się z jeziorem.
Żegnamy morze, góry, łąkę, rzekę i las.
Ref. A w przedszkolu dzień przemija – raz i dwa.
I na nudę nie ma czasu nikt spośród nas.
Bawimy się, tańczymy, rysujemy i ćwiczymy.
I na spacer wychodzimy, śmiejąc się – ha, ha, ha. X2
2. Wakacje są wspaniałe, cudowne bardzo całe.
Lecz gdy się kończą, też jest fajnie – mówię wam.
W przedszkolu zajęć wiele i dobrzy przyjaciele.
Tu czuję się jak w drugim domu, tu wszystko mam.
Ref.
„Każdy jest trochę inny” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Ja mam imię i ty też,
lecz od siebie się różnimy.
Każdy trochę inny jest.
Każdy robi inne miny.
Ref. Może wszyscy równi być powinni?
Nieee…
Lepiej, gdy jesteśmy inni.
Inne włosy, inne oczy,
ktoś ma piegi, ktoś warkocze.
Choć lat mamy tylko cztery,
to już różne charaktery. X2
2. Lubię lalki, a ty nie,
bo ty lubisz coś innego.
Każdy lubi to, co chce.
Każdy innym jest kolegą.
Ref.
„Na skrzyżowaniu” (sł. i muz. Bożena Forma)
1. Zielone światło,
jak liść zielone,
teraz przejść mogę
na drugą stronę.
I trzymam mocno
mamę za rękę,
nucąc wesoło
swoją piosenkę.
Ref. Światła drogowe
znaki nam dają,
światła drogowe
do nas mrugają.
I teraz głośno
powiem wam:
nigdy przez ulicę
nie przechodzę sam!
2. Czerwone światło
jak mak czerwone.
Stop! Nie przechodzę
na drugą stronę.
Cierpliwie czekam
i mamy rękę
wciąż mocno trzymam,
nucąc piosenkę.
Ref.
„Kolorowe liście” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagielło)
1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref. Szu, szu, szu, szumiały wesoło,
szu, szu, szu, wirowały w koło. X2
2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, wkoło wirowały.
3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają.