. SKRZATY 

Grafika wektorowa Skrzat, obrazy wektorowe, Skrzat ilustracje i kliparty

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kończą się nam chusteczki higieniczne do nosa – proszę o przyniesienie 

Proszę o sprawdzenie i uzupełnianie ubrań na zmianę dla dziecka (w worku)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dzien otwarty w grupie skrzatów:
 15.11. (piątek)
– lista jest wywieszona w szatni i można się zapisać

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

RYTMIKA

środa 11.30 – 12.00
piątek 9.00 – 9.30

ANGIELSKI

poniedziałek 12.30 – 12.50
środa 12.30 – 12.50
czwartek 12.30 – 12.50
piątek 11.10 – 11.30

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 „Co zrobić, żeby w przedszkolu było miło?”– wspólne tworzenie kodeksu przedszkolaka
– przestrzega zasad korzystania z zabawek
– dostrzega krzywdę innych
– zgłasza gotowość do mówienia
– słucha innych nie przerywając
– stosuje zwroty grzecznościowe (proszę, dziękuję, przepraszam)
– z ważnym sprawami zwraca się do nauczyciela
– podporządkowuje się zachowaniom oczekiwanym przez opiekunów

LISTOPAD

Tematy kompleksowe 
1. Deszcz, deszcz, deszcz…
2. Gdy robi sie coraz chłodniej
3. Przygotowanie zwierząt do zimy
4. Coraz wiecej umiem

DZIECKO
– wysłucha wiersz pt.: „Parasolka” D. Gellner
– „Deszczowe podróże” – praca z obrazkiem
– podaje cechy jesiennej pogody
– odszukuje takie same obrazki i łączy je w pary
– „Deszczowe kropelki” – zabawy matematyczne
– dostrzega i kontynułuje regularność i rytm
– układa serię kropli: duża, mała
– koloruje obrazki
– przelicza elementy na obrazku
– „Deszczyk”– zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence. Nauka piosenki
– wystukuje rytm
– śpiewa piosenkę
– „Tęczowe parasole”- praca z obrazkiem
– rozwija motoryke w trakcie prób rysowania sylwety parasola (z wykorzystaniem wiersza maluje farbami wg wzoru podanego przez nauczyciela
– ozdabia swoją pracę wg własnego pomysłu
– wykonuje skręty i skłony w bok
– skacze obunóż w miejscu i do przodu
– wykonuje ćwiczenia oddechowe
– „Idzie niebo” – słuchanie wiersza Ewy Szelburg-Zarębiny połączone z wykonaniem ćwiczenia „Dzień –noc”
– uważnie słucha utworu
– rozumie znaczenie wyrazów: dzień, noc
– „Jak się ubieramy, gdy jest zimno” – zabawy matematyczne
– klasyfikuje ubrania na zimne i ciepłe dni
– rozumie potrzebę wkładania ciepłych ubrań, gdy jest zimno
– nazywa poszczególne części garderoby
– wydobywa dźwięk z przedmiotów codziennego użytku różnymi sposobami
– reaguje na sygnał
– powtarza rytm podany przez nauczyciela
– „Plastelinowe czapki” – zajęcia plastyczne. Rozwijanie umiejętności modelowania prostych kształtów z masy plastycznej
porównuje różne nakrycia głowy
– określa kolory
– wykonuje czapeczkę z plasteliny
– rzuca i łapie piłkę
– turla piłkę
– odbija piłkę od podłogi
– wysłucha fragment wiersza U. Piotrowskiej pt.: „O zimowych śpiochach” 
– uważnie słucha utworu
– poszerza swoją wiedzę przyrodniczą na temat zimowych mieszkań zwierząt (wiewiórka, jeż, lis)
– przyporządkowuje zwierzęta do ich domów
– „Wiewiórka lubi orzeszki” – zabawy matematyczne
– zdobywa wiedzę na temat wiewiórki (wygląd, wielkość, gdzie mieszka, czym się odżywia, kiedy robi zapasy, co i gdzie przechowuje)
określa wygląd i kształt orzecha
– porównuje orzechy włoskie i laskowe
– „Jeżyki” – zajęcia plastyczne
– wykonuje pracę plastyczną z masy solnej wg wzoru podanego przez nauczyciela
– sprząta po skończonej pracy
– wykonuje skłony
– wykonuje ćwiczenia z elementem rzutu, łapania, czworakowania i skoku
– „Dzień Pluszowego Misia” – wspólna zabawa
– poznaje historię pochodzenia pluszowego misia
– bierze udział w konkursach i zabawach z innymi dziećmi
– „Kto pamięta?” – zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz I. Salach. Kształtowanie umiejętności liczenia
odpowiada na pytania do wiersza rozpoznaje dźwięki i dopasowuje je do odgłosu zwierzęcia
– „Zimowy sen jeża” – zajęcia muzyczno – ruchowe
– pozna słowa i melodię piosenki
– śpiewa piosenkę różnymi sposobami: cicho, głośno
– „Jeż” – zajęcia plastyczne
– doskonali umiejętność przyklejania
– dba o porządek po skończonej pracy

WIERSZE

„A psik…”
Psikam sobie do chusteczki: psik, psik, psik – x 3
boli głowa, boli głowa, źle się czuję: aj, aj, aj, aj,

Psikam sobie do chusteczki: psik, psik, psik
Kręci w nosie  – x 4

Psikam sobie do chusteczki: psik, psik, psik
Aaaaaaaa psik, psik, psik
Aaaaaaaa przeszło bokiem, przeszło bokiem, przeszło bokiem
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

„Hałas”
Nie lubimy, hałasować
bo od tego boli głowa.
Gdy głośno mówimy,
innych dzieci nie słyszymy.

PIOSENKI

„Pada deszczyk”
Pada deszczyk, pada deszczyk
wieje silny wiatr.
Pada deszczyk, pada deszczyk
wieje silny wiatr.
Błyskawica  grzmot,
błyskawica grzmot.
A na niebie kolorowa tęcza 
Błyskawica grzmot, błyskawica grzmot
a na niebie kolorowa tęcza.

„Kolorowe listki”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

„Do przedszkola idzie maluch”
1. Do przedszkola idzie maluch
Tup, tup, tup, tup.
Wszyscy dziś malucha chwalą
Tup, tup, tup, tup.

2. Zna wierszyki i piosenki
La, la, la, la.
Zawsze chodzi uśmiechnięty
La, la, la, la.

3. Podskakują razem dzieci
Hop, hop, hop, hop.
Bo tu bawią się najlepiej
Hop, hop, hop, hop.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
„Miś w przedszkolu”
Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś
i powiedział mi na uszko,
że najlepiej jest w maluszkach.

Pewien bardzo mały miś
do przedszkola przyszedł dziś
wszyscy bardzo Cię lubimy
popatrz misiu jak tańczymy

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Skip to content