PSZCZÓŁKI

Scena ogrodowa z kwiatami i pszczołami

******************************************************************

     Rytmika

        Środa:  14.20  – 14.50 / Piątek: 11.20 – 11.50
                   

***************************************************************

WARSZTATY PSZCZELARSKIE – GRUPA PSZCZÓŁKI

W dniu 06 czerwca 2024 r. (CZWARTEK), o godz. 10.00 dzieci z grupy Pszczółki będą brały udział w WARSZTATACH PSZCZELARSKICH, które odbędą się w PASIECE, w OGRODACH KOSMOSU, w dzielnicy Włochy. Czas warsztatów będzie wynosił ok 45 minut. Koszt warsztatów pokrywa gmina, dojazd na warsztaty z przedszkola odbędzie się KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ (LINIA 228). Bardzo proszę aby tego dnia KAŻDE DZIECKO UBRANE BYŁO w DŁUGIE SPODNIE i PEŁNE BUTY (bluzy pszczelarskie z kapeluszami będą zapewnione).
Wychowawca

………………………………………………………………………………………………….

Uroczyste zakończenie
roku szkolnego 2023/2024
GRUPA PSZCZÓŁKI
Serdecznie zapraszamy na uroczystość zakończenia przedszkola, która odbędzie się we wtorek 04.06.2024 r., o godz. 15.00.
Przedszkolaki z grupy Pszczółki

***************************************************************

WYCIECZKA CAŁODNIOWA KURKOWO –
grupa PSZCZÓŁKI
W środę 22.05.2024 r., dzieci z grupy Pszczółki jadą na
wycieczkę całodniową do „Kurkowa” w Rudzie
Tarnowskiej na warsztaty z robieniem świec sojowych.
Wyjazd z przedszkola planowany jest ok godz. 8.30, a
powrót na spóźniony obiad ok 15.30. W Kurkowie, po
warsztatach i zabawach z animatorkami dzieci dostaną
także poczęstunek w postaci kiełbaski pieczonej na
grillu. Całkowity koszt wycieczki wynosi 150 zł/os.
(85 zł koszt warsztatów z tworzeniem przez dzieci świec sojowych oraz 65 zł autokar).

***************************************************************

Spotkanie z Rodzicami

dotyczące

 Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

 Zapraszamy Rodziców, dzieci z grupy Pszczółki

dnia 25.04.2024 (czwartek) w godz. 15-16

 w celu zapoznania się ze Informacjami o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej  (dzień otwarty).

**************************************************************

Czerwiec 2024 – Zamierzenia wychowawczo–dydaktyczne
Tematy kompleksowe:
1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
2. Lato, lato, lato czeka
3. Wkrótce wakacje
4. Zwiedzamy świat

W czerwcu dzieci:
−będą rozwijać słuch fonematyczny,
−określą swój nastrój,
−wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Dziecięce marzenia,
−wysłuchają i nauczą się piosenki Hymn dzieci,
−dowiedzą się, czym jest tolerancja,
−wezmą udział w zabawach integracyjnych,
−będą rozwijać umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych,
−będą doskonalić umiejętność przeliczania,
−zaznaczą w kalendarzu datę 1 czerwca – Dzień Dziecka,
−wezmą udział w grze zręcznościowej,
−wykonają pracę plastyczną Prezent dla przyjaciela,
−zapoznają się z przysłowiem: Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe,
-będą układać zdania z rozsypanki wyrazowej,
−wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej O Maćku, który tropił lato oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Zgubiona bransoletka Zoi,
−dowiedzą się, co to jest kolaż,
−przygotują kolaż Pierwszy dzień lata,
−dowiedzą się, jakie owoce dojrzewają latem,
−wysłuchają i nauczą się piosenki Lato na lotni,
−będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania,
−będą podawać skojarzenia do wyrazów,
−będą rozwiązywać zagadki,
−wykonają prace plastyczne Moje idealne okulary,
−wymyślą swoje rymowanki,
−dowiedzą się, jak zabezpieczyć się przed promieniowaniem słonecznym,
−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przygotowania do wyjazdu,
−wysłuchają i nauczą się piosenki Lato na wakacjach,
−dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje,
−powiedzą, co przyda im się na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie,
−wysłuchają nagrania odgłosów wydawanych przez różne środki lokomocji,
−będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,
−wykonają mapę skojarzeń,
−wskażą przedmioty potrzebne na wyprawy nad morze i w góry,
−zapoznają się z zasadami bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wakacji,
−wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Marzenia małego podróżnika,
−wysłuchają i nauczą się piosenki: W biurze podróży,
−wykonają pracę plastyczną Wymarzona podróż,
−dowiedzą się, z jakimi państwami sąsiaduje Polska,
−poznają flagi różnych państw,
−dowiedzą się, co oznacza słowo podróżować,
−określą, jakie miejsca w Europie i na świecie są warte zobaczenia,
−dowiedzą się, jakie tańce są charakterystyczne dla danych państw,
−określą, jak witają się ludzie w różnych państwach,
−poznają kilka słów w obcych językach,
−poznają potrawy pochodzące z różnych krajów,
−dowiedzą się, co to jest biuro podróży,
−utrwalą umiejętność kodowania.

Piosenki:
Hymn dzieci
1.Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,
to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.
Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,
każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,
dobrze uczyć się, pięknie bawić się,
przecież tak mało chce!
2. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,
niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
na świecie pokój musi być.
Ref.: Każde dziecko…
3. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci
i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.
Bo przecież pięknie można żyć,
śnić tylko najpiękniejsze sny.
Ref.: Każde dziecko…

Lato na wakacjach
1.Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas do przedszkola.
Wita lato wszystkie dzieci:
„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.
Ref.: Na na na na na na na na na na na na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!
2. Więc walizki spakujemy,
plecak, piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.
Ref.: Na na na…

MAJ 2024 – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
GRUPA PSZCZÓŁKI – Przedszkole Nr 78
Tematy kompleksowe:
1. Puk, puk, to ja, sztuka
2. W świecie zwierząt
3. Co w trawie piszczy?
4. Moja mama i mój tata
W maju dzieci:
– będą rozwijać percepcję słuchową
– wysłuchają wierszy Barbary Szelągowskiej „Niedocenione instrumenty” oraz Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „***”
– dowiedzą się, kim był Fryderyk Chopin
– wysłuchają utworów Fryderyka Chopina
– wykonają obraz do melodii utworu
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jestem wszędzie”
– będą nazywać instrumenty
– odczytają hasło w diagramie
– będą wcielać się w role aktorów
– zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
– dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym
– będą wypowiadać się na temat zawodów związanych z filmem
– wezmą udział w zabawie rozwijającej myślenie logiczne
– wykonają obraz ze stopionych kredek świecowych
– wezmą udział w grze w małych zespołach
– wykonają pracę plastyczną „Barwy muzyki”
– będą układać zdania z określonym wyrazem
– wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Wybory na króla sawanny” i „Zapłakany Diego”
– dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę
– rozwiążą zagadki
– poznają ciekawostki o zwierzętach
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Zwierzęta na kontynentach”
– wykonają maski słonia
– dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
– dowiedzą się, ile miejsca na Ziemi zajmują morza i oceany, a ile lądy
– będą rozwiązywać zadania tekstowe
– dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
– wykonają prace plastyczne: „Meduzy”, „Kolorowe zwierzęta”
– będą dzielić wyrazy na głoski
– dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie
– stworzą plakaty
– będą pracować w grupach
– wykonają masażyki na plecach kolegów
– wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Zabawa w chowanego”
– wysłuchają wierszy Martyny Marzec
– będą ćwiczyć liczenie
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosna na łące”
– wezmą udział w ćwiczeniach oddechowych
– wezmą udział w quizie
– wykonają eksperymenty
– dowiedzą się, czym jest zielnik
– wykonają pracę plastyczną „Zielnik”
– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wspólne zainteresowania”
– dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca
– rozwiążą zagadki pantomimiczne
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Przygody z rodzicami”
– wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami
– wykonają ramkę z gliny samoutwardzalnej
– będą puszczać bańki mydlane
– będą rysować kolorową kredą
– będą liczyć w dostępnym dla siebie zakresie
– poszerzą wiedzę o członkach rodziny
– obejrzą rodzinne fotografie
– wypowiedzą się na temat swoich rodzin
– będą brać udział w zabawach logopedycznych
– będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych
– wykonają pracę plastyczną „Upominki dla mamy i taty”.
Piosenki:
„Jestem wszędzie” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Rozejrzyj się w prawo i w lewo.
Popatrz na świat inaczej.
Na pewno gdzieś mnie dostrzeżesz.
Na pewno gdzieś mnie zobaczysz.
Ref. To ja – sztuka.
Odnajdziesz mnie, gdy rozejrzysz się.
Gdy słuchasz muzyki, gdy jesteś w teatrze,
ja jestem z tobą i też na ciebie patrzę.
Gdy bywasz w muzeum i w filharmonii,
cieszę się, że jesteśmy razem w przyjacielskiej harmonii. X2
2. Rozejrzyj się w prawo i w lewo.
Mogę być przecież wszędzie.
A ze mną poznasz świat sztuki
i dobrze ze mną ci będzie.
Ref.
„Zwierzęta na kontynentach” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Afryka, Afryka to kontynent duży.
Można tam odbyć wiele wspaniałych podróży.
W Afryce mieszkają i zebry i żyrafy.
Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?
Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?
Ref. Na różnych kontynentach
mieszkają różne zwierzęta. X2
2. Australia, Australia to kontynent mały
i oceanem wkoło otoczony cały.
W Australii mieszkają koale i kangury.
I biegają poprzez równiny i góry.
I biegają poprzez równiny i góry.
Ref.
3. Europa, Europa to kontynent swojski.
My dobrze znamy ją, bo pochodzimy z Polski.
W Europie mieszkają niedźwiedzie oraz wilki.
Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!
Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!
„Wiosna na łące” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience.
Budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
Ref. Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
2. Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.
Ref.
3. Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają.
Nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.
Ref.
„Przygody z rodzicami” (sł. i muz. Krystyna Głowik)
1. Czasem mi się tak marzy,
że w rodzinie superpojazd mamy,
do którego z mamą, tatą
chętnie z radością hop! wsiadamy.
A ten pojazd ma
taką wielką moc,
że nas może zabrać wszędzie,
czy jest dzień, czy noc.
Ref. W czarodziejskim pojeździe ciągle rozmawiamy,
śmiejemy się, śmiejemy się i głośno śpiewamy.
Ach te podróże z rodzicami!
Tyle jeszcze świetnych przygód przed nami!
Tyle jeszcze świetnych przygód przed nami!
Ach, te podróże z rodzicami!
Tyle jeszcze świetnych przygód przed nami!
Tyle jeszcze świetnych przygód przed nami!
2. W kosmos polecę z tatą,
z mamą zaś Afrykę odwiedzimy.
Z tatą sprawdzę, gdzie jest lato.
Z mamą na biegun polecimy.
Z okien widać świat,
wewnątrz miło nam.
Ja uwielbiam te podróże
i polecam wam!
Ref.

Kwiecień 2024 – Zamierzenia wychowawczo–dydaktyczne
Tematy kompleksowe:
Mamy różne charaktery
Wiosna na wsi
Dbamy o przyrodę
Polska – moja ojczyzna

W kwietniu dzieci:
• określą swój nastrój
• wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Moje emocje
• rozwiążą zagadki pantomimiczne
• wysłuchają i nauczą się piosenki: To po prostu my
• poznają podstawowe wartości
• będą stosować określenia: długi, krótki, dłuższy, krótszy
• porównają długość przedmiotów
• zapoznają się z literą ł, Ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• poszerzą wiedzę o emocjach
• odróżnią zachowania pozytywne od zachowań negatywnych
• wypowiedzą się na temat przyjaźni
• dowiedzą się, w jaki sposób działają fundacje charytatywne
• będą puszczać bańki mydlane
• wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki
• będą rozwijać kreatywność
• stworzą własne logo
• wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Uparty kogut oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Misja ratunkowa
• będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski
• dowiedzą się, co jedzą zwierzęta z gospodarstw wiejskich
• będą rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich
• poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• wysłuchają i nauczą się piosenki Zapracowany kogut
• poznają różne rodzaje wag
• będą ważyć przedmioty – określać, co jest cięższe, a co lżejsze
• dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich
• dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik
• wykonają traktory do makiety wiejskiego podwórka
• dowiedzą się, jak wyglądała praca rolnika kiedyś, a jak wygląda dziś
• rozwiążą zagadki
• ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik)
• wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka
• będą układać zdania z określonymi słowami
• wykonają makiety wiejskiego podwórka
• wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Generał Mamuś
• wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza planeta Ziemia
• wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
• poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie zużycia plastiku
• utrwalą zasady segregowania śmieci
• będą układać sekwencję według wzoru (rytmu)
• będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
• wykonają odznakę przyjaciela przyrody
• wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym
• określą, kiedy jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Ziemi
• dowiedzą się, co to jest elektrownia wiatrowa
• rozwiną umiejętność tworzenia kodu
• wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Moje miejsce na ziemi oraz legendy Mariana Orłonia O Lechu i Białym Orle
• poznają literę h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną
• poznają charakterystyczne miejsca swojego regionu
• wysłuchają piosenki Polska – moja ojczyzna i ją zaśpiewają
• będą rozwijać słownictwo
• dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
• poznają flagi państw europejskich
• poznają narzędzia służące do pomiaru płynów
• wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
• poznają Syriusza – maskotkę Unii Europejskiej – i hymn UE
• dowiedzą się, jak wygląda flaga Unii Europejskiej
• dowiedzą się, kiedy jest obchodzony Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
• wysłuchają hymnu Polski
• rozwiążą zagadki
• wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
• zapoznają się z mapą Polski

Piosenki

To po prostu my

Rozweselić smutasa to niełatwe zadanie.
Uspokoić złośnika to kolejne wyzwanie.
I powstrzymać wesołka, który wciąż ze śmiechu pęka.
I przytulić strachusia, co wszystkiego się lęka.

Ref.: To są takie nasze codzienne sprawy.
Jak je rozwiązywać, każdy jest ciekawy.
Mamy różne charaktery, ale wiemy,
że zawsze życzliwi być chcemy,
że zawsze życzliwi być chcemy.

Dobry humor u jednych, a u drugich wciąż dąsy.
Z jednej strony wciąż smutki, z drugiej – radość i pląsy!
Ufność, duma, bezradność, fascynacja i zdumienie.
To jest w nas gdzieś głęboko, ale można to zmieniać.
Ref.: To są takie nasze codzienne sprawy…

Polska to moja ojczyzna.

Stolicą Polski jest Warszawa.
Każdy Polak chętnie przyzna,
że jest piękna i ciekawa!

Ref.: Trzy symbole najważniejsze Polska ma:
pierwszy – to flaga biało-czerwona,
drugi – to orzeł w złotej koronie,
trzeci to hymn o wielkiej odwadze.
W tych symbolach serce Polski płonie.
W tych symbolach serce Polski płonie.

Kiedyś stolicą było Gniezno,
a potem Kraków, Płock i Poznań.
Lecz niezmiennie rzeka Wisła
płynie tu, gdzie jest nasza Polska.
Ref.: Trzy symbole najważniejsze Polska ma…

Nasza planeta Ziemia

1. Życie na Ziemi może być piękne,
gdy tylko o Ziemię zadbamy.
Kiedy będziemy się o nią troszczyć,
gdy tylko ją posprzątamy.

Ref.: Ziemia to nasza planeta,
to nasze miejsce na świecie.
Chcemy, by wszyscy tu żyli
zdrowo, bezpiecznie i pięknie.

2. Nasza zielona planeta Ziemia
wciąż daje nam wszystkim schronienie –
czyste powietrze i czystą wodę,
mieszkanie i pożywienie.
Ref.: Ziemia to nasza planeta…

3. Dziś napiszemy do wszystkich ludzi
list, aby o Ziemię wciąż dbali.
By posprzątali lasy i morza,
nasz wspólny dom szanowali.
Ref.: Ziemia to nasza planeta…

Dzieci w tym miesiącu:

MARZEC 2024 – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

GRUPA PSZCZÓŁKI – Przedszkole Nr 78

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta sprzed milionów lat
  2. Pogoda marcowa
  3. Wiosno, ach to ty!
  4. Wielkanoc

W marcu dzieci:

– będą rozwijać wyobraźnię

– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Park dinozaurów”

– będą utrwalać poznane litery

– poznają literę z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Zdjęcia z dinozaurami”

– poznają różne gatunki dinozaurów

– dowiedzą się co oznacza znak –

– będą rozwijać umiejętność przeliczania

– będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych

– będą rozwijać słownictwo

– wykonają eksperyment

– będą rozwijać umiejętność czytania

– wezmą udział w grze w parach

– wykonają pracę plastyczną „Wizyta w lesie jurajskim”

– wezmą udział w zabawach słuchowych

– wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „W marcu jak w garncu” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Talent show”

– dowiedzą się, co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”

– uzupełnią kalendarz pogody

– poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– rozwiążą zagadki

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Psotny marzec”

– poznają zwiastuny wiosny

– będą doskonalić liczenie

– będą rozwijać myślenie logiczne

– będą rozwijać orientację przestrzenną

– zasieją nasiona

– dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia

– dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie

– dowiedzą się, co to znaczy „Ubierać się na cebulkę”

– wykonają pracę plastyczną „Jakie ubrania nosimy w marcu?”

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wracamy do Polski”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosenne buziaki”

– wykonają pracę plastyczną „Kolory wiosny”

– poznają literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– odkryją zapis cyfrowy liczby 10

– utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę

– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość

– dowiedzą się kim jest ornitolog

– określą, ile jest słów w zdaniach

– będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych

– wykonają zadania, używając znaków matematycznych: <,>,=

– będą dostrzegać cechy wspólne i różniące dane przedmioty

– powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną,

– nauczą się rymowanki na pamięć

– będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach

– będą dzielić słowa na sylaby i na głoski

– utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie

– utrwalą umiejętność kodowania

– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Gipsowe pisanki”

– obejrzą ilustracje o ozdabianiu jaj wielkanocnych

– poznają literę j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– będą układać rymy do wybranych słów

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Od koszyczka do dyngusa”

– zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi

– opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc

– będą rozwiązywać zadania tekstowe

– rozwiążą rebusy fonetyczne

– dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis

– wezmą udział w eksperymentach z jajkami

– wykonają pracę plastyczną „Śmigus-dyngus”.

Piosenki:

„Zdjęcia z dinozaurami” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Zwiedzamy park jurajski –

Tu wielkie brontozaury,

A całkiem niedaleko

Ogromny tyranozaur.

Ref. Skradamy się cichutko.

Pstryk! Już zdjęcie mamy!

Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup!

Prędko uciekajmy!

Strasznym dinozaurom

Złapać się nie dajmy!

  1. Tam w wodzie jest ichtiozaur,

Lecz dobrze go widzimy,

A zdjęcie z ichtiozaurem

Koniecznie mieć musimy!

Ref.

  1. Nad nami pterodaktyl

Powoli przelatuje.

Z pterodaktylem selfie

To będzie hit w albumie.

Ref.

„Psotny marzec” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Razem z wiosną przyszedł marzec,

Z ciepłym słońcem, deszczem.

Zbudził kwiaty, zbudził drzewa,

Które spały jeszcze.

Nagle marzec śniegiem sypnął

I postraszył mrozem,

Szronem pokrył świeżą trawę,

Wichrem smaga srodze.

Ref. Marcu, marcu, ty psotniku,

Niespodzianek masz bez liku:

Deszcz i słońce, chmury, wiatr,

Śnieg i mróz, i jeszcze grad!

  1. Przebiśniegi i pierwiosnki

Tak się zadziwiły:

„Przecież wiosna już na świecie,

A dzień taki zimny!”

Kotkom, co na wierzbie rosły,

Chłodno się zrobiło.

Wiosna przyszła, a ty, marcu,

Wciąż nas straszysz zimą!

„Wiosenne buziaki” (sł. i muz. Krystyna Głowik i Aleksandra Żurawska)

  1. Już rozgościła się wiosna,

Słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy.

Motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref. Hop, hop, raz, dwa, trzy,

Tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosennej deszcz,

To tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,

Bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle.

Bez wiosny było tu źle.

  1. Słońce rozdaje promyki,

Gonią się w lesie strumyki.

Mrówki zaczęły porządki,

A grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.

  1. Kwiaty swe płatki umyły

I świeże stroje włożyły.

Budzą się wszystkie zwierzaki.

Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.

„Od koszyczka do dyngusa (sł. i muz. Krystyna Głowik)

  1. Wiosną przychodzi taki czas wesoły,

Gdy dzieci nie idą do przedszkola i szkoły.

Za to jajka pięknie zdobią, pisanki malują

I koszyczek ze święconką przygotowują.

Ref. Jest taki czas, to Wielkanoc.

Wstajemy rano z tatą i mamą.

Stół do śniadania nakrywamy.

Na prezenty od zająca czekamy.

Składamy sobie najlepsze życzenia

I zaraz zabieramy się do pysznego jedzenia.

Biją dzwony: bim-bam-bom!

Święta Wielkanocne tak radosne są!

Święta Wielkanocne tak radosne są!

  1. Rankiem nazajutrz śmiechu pełne domy,

Bo jest zwyczaj taki, wszystkim dobrze znajomy.

Śmigus-dyngus – wszystkich w koło wodą polewanie.

Każde dziecko niecierpliwie tak czeka na nie!

Ref.

***************************************************************

WYCIECZKA DO FABRYKI BOMBEK 29.11.2023
Drodzy Rodzice, w środę 29.11.2023 r. odbędzie się wycieczka dzieci z grupy Pszczółki do Fabryki Bombek w Warszawie przy ul. Trakt Brzeski 54B.

Koszt wycieczki obejmuje koszt warsztatów – 59 zł/os. oraz przejazd autokarowy – 21 zł/os.  (Łącznie 80 zł – płatności przyjmowane są do poniedziałku 27.11.2023 r. u wychowawców).
PLAN WYCIECZKI OBEJMUJE:
Oglądanie procesu formowania i dmuchania szkła
Oglądanie procesu srebrzenia i wzmacniania szkła
Oglądanie procesu lakierowania bombki
Historia powstania szklanych ozdób choinkowych
Własnoręczne zdobienie i malowanie bombek
Wejście do mini wzorcowni
Poczęstunek
Ścinanie i pakowanie bombek.

Zapraszam
Rodziców dzieci z grupy PSZCZÓŁKI –
– w PONIEDZIAŁEK 27.11.2023, w godz. 16-17 – w celu zapoznania się ze WSTĘPNĄ DIAGNOZĄ GOTOWOŚCI SZKOLNEJ (dzień otwarty).
Małgorzata Szpalerska

Zajęcia biblioteczne dla grupy Pszczółki
W tym roku szkolnym dzieci z naszej grupy będą uczestniczyły w cyklu zajęć w Bibliotece Publicznej przy ul. 1 sierpnia 36A
Terminy wyjść: 12.01.2024r., 08.03.2024r., 17.05.2024r.

LUTY 2024
Tematy kompleksowe:
tydzień 1. Baśnie, bajki, bajeczki
tydzień 2. Bezpieczna zabawa zimą
tydzień 3. Tajemnice kosmosu
tydzień 4. W dziecięcym laboratorium

Dzieci w tym miesiącu:
-poznają literę g, G: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-zaznaczą na obrazku elementy, które w swoich nazwach zawierają głoskę g,
-ułożą zdania na temat wylosowanej książki,
-wymienią bajkowe postacie,
-napiszą literę g, G po śladzie, a potem – samodzielnie,
-rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 8,
-będą liczyć w możliwie szerokim zakresie,
-zastosują liczebniki porządkowe,
-będą uczestniczyć w ćwiczeniach gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej Rudolfa Labana,
-będą uczestniczyć w zabawie Co się zmieniło? kształtującą spostrzegawczość wzrokową i pamięć
-określą, z jakiej baśni pochodzi element przedstawiony na obrazku,
-rozwiążą zagadki słowne o bajkowych postaciach,
-porównuje liczebność zbiorów w poznanym zakresie z wykorzystaniem znaków: =, <, >,
-będą dodawać w zakresie 8 i liczyć w dostępnym zakresie
-opowiedzą , jak powstaje książka na podstawie obrazków,
-wypowiedzą się o bohaterach wybranej książki i wyjaśnią, dlaczego jest ona jego ulubioną,
-będą nazywać podstawowe emocje i określać swój aktualny nastrój
-poznają literę w, W: małą i wielką, drukowaną i pisaną
-zaznaczą na obrazku elementy, które w swoich nazwach zawierają głoskę w
-rozwiążą krzyżówkę i rebusy obrazkowo-literowe
-będą czytać wyrazy powstałe z poznanych liter
-będą współpracować z rówieśnikami podczas zabaw i prac plastycznych
-utrwalą znajomość nazw wybranych sportów zimowych,
-utworzą liczbę mnogą od nazw podanych w liczbie pojedynczej
-będą rozwiązywać zimowe zagadki
-wyodrębnią zdania w wypowiedziach i je przeliczą,
-ułożą wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
-będą słuchać zdań prawdziwych i fałszywych i oceniać ich wartość logiczną
-wyodrębnią w słowach głoski: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
-będą czytać krótkie teksty;
-utrwalą znajomość nazw planet Układu Słonecznego
-będą brać udział w ćwiczeniach oddechowych
-dowiedzą się, kim był i z czego zasłynął Mikołaj Kopernik
-będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
-zdobędą wiadomości o pojazdach kosmicznych
-dowiedzą się, kim jest astronauta i czym się zajmuje
-utrwalą wiadomości na temat znanych astronautów
-wezmą udział w zabawach badawczych
-utrwalą informacje na temat kosmosu
-wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna
-dowiedzą się, na czym polega zjawisko występowania dnia i nocy
-utrwalą wiadomości na temat Drogi Mlecznej
-będą rozwijać umiejętność kodowania
-poznają literę p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
-zaznacza na obrazku elementy, które w swoich nazwach zawierają głoskę p
-rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 9,
-poszerza swoją wiedzę na temat wulkanu
-dostrzega rytmiczną organizację czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku,
-wykonają masę solną i będą lepić z nich kształty realne i nierealne,
-będą improwizować piosenki ruchem z wykorzystaniem różnorodnych rekwizytów,
-rozszerzą wiedzę na temat otaczającej rzeczywistości (z różnych dziedzin życia człowieka) będą odpowiadać na pytania, np.: Do czego to służy? Skąd się to wzięło? Dlaczego to się porusza?

Piosenki:

Baśnie, bajki, bajeczki
1. Czerwony Kapturek to dziewczynka mała,
która w ciemnym lesie była całkiem sama.
Szła do chorej babci, kwiatuszki zbierała,
wesołą piosenkę tak sobie śpiewała.

„Mama mnie posłała do kochanej babci,
niosę jej owoce, leki, sok i placki”.
I tak powiedziała: „Kapturku Czerwony,
w lesie nie rozmawiaj z żadnym nieznajomym”.

2. Choć groźne wilczysko ma na obiad chrapkę:
chce pożreć dziewczynkę i kochaną babcię.
Cała ta historia dobrze się skończyła,
Czerwony Kapturek sprytnym dzieckiem była.

I wy o tym, dzieci, zawsze pamiętajcie:
Z kimś, kogo nie znacie, też nie rozmawiajcie.
Dziś wam przypomina Kapturek Czerwony:
Nie wolno rozmawiać z żadnym nieznajomym!

Będę mistrzem

Przyszła zima, a wraz z zimą zabawy zimowe.
Lubię zjeżdżać na saneczkach na górce przed domem.
Lubię łyżwy figurowe i zjazdowe narty,
a najbardziej lubię snowboard – to mój sport kochany.

Ref.: Trening czyni mistrza, więc trenuję co dzień.
Może będę mistrzem świata w jeździe na snowboardzie? (bis)

2. Dużo czasu spędzam zimą tu, w wysokich górach,
gdzie orczyki i ławeczki, prawdziwa gondola.
Ten wagonik mnie zabierze na szerokie stoki,
gdzie trenować można zjazdy, slalomy, wyskoki.

Ref.: Trening czyni mistrza, więc trenuję co dzień.
Może będę mistrzem świata w jeździe na snowboardzie? (4 x)

 

STYCZEŃ 2024

Tematy kompleksowe:

  1. Zabawki
  2. Tak mija nam czas
  3. Zwierzęta zimą
  4. Kim są rodzice moich rodziców?
  5. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

W styczniu dzieci:

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Marika w świecie zabawy”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Zabawki”

– będą odczytywać globalnie wyrazy

– będą rozwijać koncentrację uwagi i myślenie logiczne

– wypowiedzą się na temat swoich zabawek

– dowiedzą się, jak zmieniał się pluszowy miś

– utrwalą wiedzę na temat szanowania rzeczy – cudzych i swoich

– będą przeliczać elementy w dostępnym dla siebie zakresie

– dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś

– wcielą się w rolę aktora

– wzbogacą zasób słownictwa

– wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Rzeka czasu” oraz wiersza Teresy Fiutowskiej „Co robią zimą dni tygodnia?”

– powtórzą nazwy pór roku

– utrwalą, ile dni ma tydzień

– poznają literę „s, S”: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Czas szybko mija”

– poznają różne rodzaje kalendarzy

– rozwiążą zagadki

– odczytają godziny z tarczy zegara

– poznają zawód zegarmistrza

– dowiedzą się, jakie narzędzia służyły i służą do pomiaru czasu

– utrwalą nazwy miesięcy

– dowiedzą się, czym jest kapsuła czasu

– będą improwizować ruchem przy nagraniu muzyki klasycznej

– wykonają pracę plastyczną „Kapsuła czasu”

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Zimowe postanowienia” oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Odwołana nocowanka”

– dowiedzą się, co szkodzi ptakom

– poznają literę „n, N”: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Pomóżmy ptakom”

– będą liczyć w zakresie 7

– dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

– poznają znak dodawania: +

– rozwiążą quiz o leśniczym

– nauczą się odróżniać tropy od śladów zwierząt

– poznają tropy wybranych zwierząt

– wzbogacą wiedzę o emocjach

– wykonają pracę plastyczną „Las zimą”

– wysłuchają opowiadania Grażyny Śliwy „Ciągle gdzieś gonią…”

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Nasza babcia i nasz dziadek”

– poznają literę „b, B”: małą i wielką, drukowaną i pisaną

– będą rozwiązywać zadania tekstowe

– będą wypowiadać się na temat swoich babć i dziadków

– dowiedzą się, kiedy są obchodzone Dzień Babci i Dzień Dziadka

– wezmą udział w zabawie plastycznej

– będą wykonywać zadania integrujące grupę

– wypowiedzą się, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem

– określą, czy dzieciństwo dziadków było interesujące

– wykonają prace plastyczne „Prezenty dla babci i dziadka”

– będą nazywać wybrane zawody

– wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Nasze marzenia”

– będą rozwijać mowę

– wykonają lapbooki o zawodach

– dowiedzą się, jakie zawody wykonują ich bliscy

– dowiedzą się, na czym polega praca przedstawicieli różnych zawodów

– wykonają model psa z surowców pochodzących z recyklingu

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Ciekawe zawody”

– będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne w wybranych zawodach

– będą poznawać zawody dawne i współczesne

– powiedzą, kim chcą być w przyszłości

– wezmą udział w grze

– wykonają pracę plastyczną „W przyszłości będę…”.

GRUDZIEŃ
Tematy kompleksowe:
tydzień 1.Odwiedziny Mikołaja
tydzień 2. Zima jest coraz bliżej
tydzień 3. Magia świąt
tydzień 4. Zabawki

Dzieci w tym miesiącu:

– zapoznają się z tradycjami mikołajkowymi w wybranych krajach,
– wykonają czapkę Mikołaja,
– poznają literę l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
– zapoznają się z powiedzeniem: Kłamstwo ma krótkie nogi,
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej pt.: Prawda czy kłamstwo?
− narysują prezent dla Mikołaja,
− będą rozwijać orientację przestrzenną,
− będą rozwijać umiejętność klasyfikowania i przeliczania,
− będą porównywać liczebność zbiorów,
− zapoznają się ze znakami matematycznymi: =, <, >,
− dowiedzą się, co znaczy wyrażenie: pomocna dłoń,
− dowiedzą się, kim jest wolontariusz,
− zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym,
− wysłuchają wiersza Anny Banaś pt.: Zima biała i opowiadań Wiktorii Kowalskiej i
Macieja Ciechomskiego pt.: Nietrafiony prezent Zoi,
− poznają literę y, Y w toku zabaw,
− poznają literę y, Y: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
− wymienią oznaki zimy,
− wysłuchają pt.:piosenki Zima,
− poznają liczbę 0,
− wykonają zadania rozwijające orientację na kartce papieru,
− wykonają eksperymenty ze śniegiem,
− wykonają prace plastyczną: Biała zima,
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu,
wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Święta w Wenezueli oraz wiersza Jadwigi Koczanowskiej Wigilia,
− dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia,
− poznają literę r, R w toku zabaw,
− poznają literę r, R: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
− wysłuchają piosenki Świąteczne życzenia, wysłuchają kolęd,
− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
− dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przekazują sobie życzenia,
− zaprojektują kartki świąteczne,
− odkryją zapis cyfrowy liczby 7,
− poznają potrawy spożywane w,
− wspólnie ubiorą choinkę,
− ułożą własne, świąteczne życzenia,
−naucza się wierszy i piosenek związanych ze Świętami Bożego Narodzenia i będą je prezentować przed rodzicami,
− zapoznają się z tradycjami świątecznymi w wybranych krajach,
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej pt.: Kapsuła czasu
− wysłuchają i nauczą się piosenki pt.: Moje zabawki
− będą odczytywać globalnie wyrazy
− dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się kiedyś
− utrwalą wiedzę na temat szanowania rzeczy – cudzych i swoich
− będą przeliczać elementy w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś
− wcielą się w rolę aktora

Piosenki:

Weseli anieli w niebie śpiewali
Z wielkiej radości panu zagrali
Śpiewali, grali ludziom, zwierzętom
I Jezusowi z Panienką Świętą.

Weseli anieli tak się cieszyli
Aż nagle w niebie dziurkę zrobili
I wylecieli z nieba przez dziurkę
Na bieluteńką mięciutką chmurkę.

Weseli anieli skrzydełka mieli
Latać umieli wracać by chcieli
Na białych skrzydłach w niebo wrócili
Dziureczkę w niebie równo zaszyli.

Jest taki dzień.
Bardzo ciepły, choć grudniowy.
Dzień, zwykły dzień,
W którym gasną wszelkie spory.
Jest taki dzień,
W którym radość wita wszystkich,
Dzień, który już
Każdy z nas zna od kołyski.

Refren:
Niebo – Ziemi, Niebu – Ziemia,
Wszyscy wszystkim ślą życzenia,
Drzewa – ptakom, ptaki – drzewom,
Tchnienie wiatru – płatkom śniegu.

Jest taki dzień.
Tylko jeden raz do roku.
Dzień, zwykły dzień,
Który liczy się od zmroku.
Jest taki dzień,
Gdy jesteśmy wszyscy razem.
Dzień, piękny dzień
Dziś nam rok go składa w darze.

Refren

 

GRUPA PSZCZÓŁKI
LISTOPAD 2023
Tematy kompleksowe:
1. Żywioły
2. A deszcz pada i pada…
3. Co powinienem wiedzieć o Polsce
4. Zdrowie naszym skarbem
5. Co ułatwia pracę w domu?
W listopadzie dzieci:
– zapoznają się z żywiołem powietrza i jego właściwościami
– wykonają ptaki wietrzne
– wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Listopadowa pogoda”
– poznają literę: i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
– rozwiążą zagadki
– wysłuchają piosenki „Taniec w deszczu” i ją zaśpiewają
– wezmą udział w zabawach matematycznych
– poznają liczbę 5
– będą rozwijać wyobraźnię
– dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
– wykonają eksperyment „Krążenie wody w przyrodzie”
– będą prowadzić obserwacje
– poznają wybrane zjawiska atmosferyczne
– wykonają pracę plastyczną „Deszczowe kompozycje”
– wysłuchają „Legendy o złotej kaczce”, w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek i powiadania Klaudii Cebuli „Opowieść, o Polsce, której nie było”
– będą brać udział w zabawie z wykorzystaniem rymowanki
– wypowiedzą się na temat „Czym jest szczęście?”
– poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
– wysłuchają piosenki „Wycieczka do muzeum” i ją zaśpiewają
– poznają cyfrę 6
– zapoznają się z potrawami regionalnymi
– przypomną sobie podstawowy krok poloneza i go zatańczą
– zapoznają się z kulturą ludową
– wykonają pracę plastyczną ilustrowaną utworem Fryderyka Chopina
– zapoznają się z wyglądem strojów ludowych
– będą rozpoznawać emocje
– będą mówić o znanych Polakach i Polkach
– dowiedzą się, jakie osiągnięcia mają wielcy Polacy
– wykonają własny kalejdoskop
– dowiedzą się, czym jest niepodległość
– wykonają pracę plastyczną „Narodowe Święto Niepodległości”
– rozwiną umiejętność tworzenia kodu
– wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „Najlepszy lekarz na świecie”
– wysłuchają wierszy: Laury Łącz „Zdrowe odżywianie” i Jadwigi Koczanowskiej „Katar”
– poznają literę d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Żyj zdrowo”
– poznają figurę geometryczną – prostokąt
– rozwiążą zagadki
– utrwalą wiedzę na temat znaczenia ruchu w życiu człowieka
– będą wypowiadać się na temat zdrowego odżywiania
– utrwalą nazwy specjalizacji lekarskich
– dowiedzą się, na czym polega praca lekarzy różnych specjalizacji
– utrwalą prawidłowy sposób mycia rąk
– będą wykonywać ćwiczenia utrwalające poznane litery
– wezmą udział w eksperymencie
– utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dzieci
– wykonają pracę plastyczną „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”
– będą brać udział w zabawach integrujących grupę
– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Domowy konkurs talentów”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Domowe urządzenia”
– poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
– rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych
– wyznaczą część wspólną zbiorów
– wypowiedzą się na temat domowych obowiązków
– porównają urządzenia z dawnych lat i współczesne
– poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych
– będą rozwijać myślenie twórcze
– wykonają pracę plastyczną „Urządzenia w przyszłości”
– będą wykonywać ćwiczenia utrwalające znajomość poznanych liter
– zdobędą informacje na temat nowoczesnych technologii

Październik 2023
Tematy kompleksowe:
1. Jesień w sadzie, w ogrodzie.
2. Zwierzęta jesienią.
3. Moja rodzina i mój dom.
4. Domowi ulubieńcy.
W październiku dziecko:
-określi swój nastrój,
-wysłucha opowiadania: Stanisława Kara-szewskiego pt.: Owocowa uczta,
-wypowie się na podstawie wysłuchanego tekstu,
-poda zdrobnienia nazw owoców,
-stworzy obrazek owoców,
-aktywnie uczestniczyło będzie w ćwiczeniach,
-rozpozna i nazwie literę o: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
-napisze litery O. o po śladach, a potem samodzielnie,
-wyodrębni pierwsze głoski z nazw ilustracji i podanych słów,
-nauczy się piosenki pt.: Dary jesieni,
-będzie rozpoznawało owoc po smaku,
-zapozna się z zapisem cyfrowym liczb 1 i 2,
-będzie pisało cyfry po śladach i samodzielnie,
-narysuje swoje ulubione warzywo,
-zapoznana się z etapami przygotowania su¬rówki z kapusty,
-wykona improwizację do przedstawienia o warzywach,
-stworzy rym do nazwy owocu,
-wykona makietę lasu,
-rozpozna i nazwie literę a: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
-narysuje przedmioty rozpoczynające się wskazaną głoską,
-rozwiąże rebusy związane z literami,
-zapozna się z wyglądem graficznym cyfry 3,
-odpowiednio zareaguje na wskazaną na kartoniku liczbę,
-zaprezentuje taniec przy muzyce,
-zakończy rozpoczęte zdania
-zareaguje na ustalone hasło,
-wysłucha opowiadania Agaty Widzowskiej List Pani Jesieni
-poda nazwę zwierzęcia na wskazaną głoskę,
-zapozna się z trybem życia jeża w środowisku naturalnym,
-utrwali znajomość nazw ptaków, które odlatują z Polski na zimę,
-wykona pracę plastyczną pt.: Leśna gromada
-utrwali znajomość nazw domów zwierząt leśnych,
-wysłucha i nauczy się piosenki: Przygotowania do zimy,
-nauczy się mówić rymowankę ze smutkiem, ze strachem, z radością,
-będzie rozwijać umiejętność porównywania liczebności zbiorów.
-dokona syntezy i analizy głoskowej słów,
-będzie doskonalić poczucie rytmu,
-rozpozna i nazwie literę m: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
-wysłucha opowiadania Barbary Szelągowkiej pt,: W Krainie Jedwabnej Pajęczyny,
-zapoznana się z piosenką pt.: Moja kochana rodzina,
-ułoży kartoniki z sylabami pod odpowiednimi wyrazami,
-obejrzy na ilustracji różne rodzaje domów,
-zaprojektuje dom wraz z pomieszczeniami,
-wypowie się na temat swoich praw i obowiązków,
-udoskonali orientację w przestrzeni,
-wysłucha opowiadania Barbary Szelągowskiej pt.: Bajka o pewnej papudze,
-rozpozna i nazwie literę e: drukowaną i pisaną, małą i wielką,
-wyszuka i podkreśli wybrane litery ,
-zapozna się z zapisem cyfrowym liczby 4,
-nauczy się piosenki pt,: Mój kochany pies,
-podzieli wyraz na sylaby z wykorzystaniem instrumentu,
-napisze cyfry po śladach i samodzielnie: 1,2,3,4,
-wypowie się na temat schronisku dla zwierząt,
-złoży w całość zdjęcie przedstawiające zwierzę,
-wykona pracę plastyczną: Nasi pupile.

Dary jesieni
Jesień już się rozgościła w sadzie i w ogrodzie,
słodkich jabłek, śliwek, gruszek zbiera wielkie kosze.
Wykopuje z grządek pory, pietruszkę, marchewkę.
Ścina piękne kalafiory, chrupką kalarepkę.
Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień,
pełne kosze cennych darów nam w podarku niesie.

Pani Jesień pracowita krząta się wytrwale
i ze zbiorem plonów radzi sobie doskonale.
Deszcz jesienny jej przeszkadza, wiatr włosy rozwiewa,
lecz obfite plony z sadu zebrać przecież trzeba.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień…

Już kapusta i ogórki w beczkach zakiszone
i warzywa do piwnicy w skrzynkach są wstawione.
A w spiżarni są powidła, owocowe dżemy,
więc jesieni za te dary pięknie dziękujemy.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień…

Przygotowania do zimy
Już bociany i jaskółki
są daleko, w ciepłych krajach,
jednak dużo różnych zwierząt
w zimie właśnie tu zostaje.

Ref.: Ma wiewiórka już spiżarnię

pełną szyszek i orzechów,
niedźwiedź szuka legowiska,
jeż się ukrył w suchych liściach.

Dni zimowe są tak mroźne
i wokoło śniegu tyle,
a sikorki, wróble, gile
muszą jakoś przetrwać zimę.

Ref.: Już dla ptaków są karmniki
i na wodę poidełka.
Dzieci o nich pamiętają
i o ptaki zimą dbają!

Mój kochany pies
Ze schroniska przygarnąłem cudownego pieska.
Odtąd piesek w moim domu będzie ze mną mieszkać.
Jest tak piękny, tak zabawny, sztuczek umie wiele,
i od dzisiaj jest najlepszym moim przyjacielem.

Ref.: Hau, hau, hau! Tak cieszy się,
że już teraz ze mną jest.
Hau, hau, hau! Mój Feliks to
najwspanialszy na świecie pies.

Feliks umie łapę podać, umie śmiesznie służyć,
gania wciąż za patykami, nigdy się nie nudzi.
Ma klapnięte oba uszka, bardzo mądre ślepka.
Cieszę się, że właśnie Feliks razem ze mną mieszka.

Ref.: Hau, hau, hau! Tak cieszy się… bis

WRZESIEŃ 2023
Tematy kompleksowe:
1. W przedszkolu
2. Oto ja
3. Moja droga do przedszkola
4. Jesień w parku, w lesie

We wrześniu dzieci:
– określają swój nastrój
– wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Konkurs talentów” i opowiadania B.
Piechocińskiej „Wakacyjny skarb”
– wykonają medaliony
– będą wskazywać na mapie Polski Góry i morze
– przeczytają globalnie wyrazy
– poznają zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas spacerów i zabaw na świeżym
powietrzu
– wysłuchają piosenki „Znowu w przedszkolu” i ją zaśpiewają
– będą klasyfikować muszelki i kamyki
– zapoznają się ze znaczkami rozpoznawczymi
– będą rozwijać umiejętność porównywania liczebności zbiorów
– stworzą grupowy kodeks przedszkolaka
– utrwalą umiejętność posługiwania się zwrotami grzecznościowymi
– poznają kąciki znajdujące się w przedszkolu
– poznają pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu
– nazwą osoby pracujące w przedszkolu
– wykonają pracę plastyczną „Plac zabaw”
– będą opisywać wygląd swoich kolegów i koleżanek
– wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej „Nasze hobby” oraz opowiadania W. Kowalskiej i M.
Ciechomskiego „Burzliwe popołudnie”
– będą rozwijać świadomość, że każdy jest inny
– będą wyróżniać głoski w nagłosie
– będą rozwijać słuch fonematyczny
– poznają pojęcie głoska
– dokonają syntezy głoskowej
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Mam sześć lat”
– będą doskonalić poczucie rytmu
– utrwalą orientację w schemacie własnego ciała
– utrwalą nazwy części ciała
– utrwalą zwroty powitalne
– wskażą swoje mocne strony
– opowiedzą o zainteresowaniach kolegów i koleżanek
– poznają zmysły
– dowiedzą się, jak wyglądałby świat bez emocji
– wykonają pracę plastyczną „Kolorowe emocje”
– wysłuchają opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Moja droga do przedszkola”
– wysłuchają wierszy M. Marzec „Uliczny gwar” oraz K. Wiśniewskiego „Kolorowe znaki”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Każdy chciałby być kierowcą”
– wykonają pracę plastyczną „Pierwsza pomoc”
– poznają figurę geometryczną – koło
– dowiedzą się, co to jest głoska
– nauczą się tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych
– utrwalą wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych
– utrwalą numery alarmowe
– zdobędą informacje na temat udzielania pierwszej pomocy
– poznają oznaki jesieni
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Jesienna wyprawa” oraz wiersza L. Łącz „Pogodna
jesień”
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Nadchodzi jesień”
– urządzą kącik przyrody
– poznają figurę geometryczną – kwadrat
– ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego
– wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni
– dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące
– dowiedzą się, dlaczego liście zmieniają kolor
– poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny
– wezmą udział w zabawach parateatralnych
– wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego
– rozwiążą jesienne zagadki
– wykonają pracę plastyczną „Jesienna garderoba”.

PIOSENKI
„ZNOWU W PRZEDSZKOLU” (sł. i muz. J. Kucharczyk) 

1. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato
i wakacje już skończą się,
wrócą dzieci do przedszkola,
bo w przedszkolu fajne jest.

Ref. W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.
 

2. Poznajemy literki i cyferki
i wierszyków uczymy się.
I śpiewamy, i tańczymy,
tu jest piękny każdy dzień.

Ref.

3. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki
tak radośnie witają mnie.
Co dzień świetnie się bawimy.
Czy gdzieś będzie lepiej?

Skip to content