PSZCZÓŁKI

Scena ogrodowa z kwiatami i pszczołami

******************************************************************

                                                                          Zajęcia dodatkowe w grupie PSZCZÓŁEK                                                                     

Rytmika:    środa 13.50 – 14.20/ piątek 11.20 – 11.50

**********************************************************************

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – WRZESIEŃ

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)

Temat tygodnia: To jestem ja

  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych

Temat tygodnia: Moja grupa

  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
  • poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.

Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola

  • poznawanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi.

Temat tygodnia: Idzie jesień… przez las, park

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • rozwijanie mowy, utrwalanie oznak jesieni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • utrwalanie kolorów jesieni,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie mowy i pamięci.

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – PAŹDZIERNIK

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)

Temat tygodnia: Idzie jesień… przez ogród i sad

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • poznawanie litery o – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • wprowadzenie pojęć: spółgłoska, samogłoska,
  • poznawanie cech kwadratu,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności obserwowania,
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
  • poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę

Temat tygodnia: Idzie jesień… do zwierząt

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • odkrywanie litery a – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie zapasów wiewiórki,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • orientowanie się w instrukcji,
  • odczuwanie i wytwarzanie dźwięków,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.

Temat tygodnia: Co z czego otrzymujemy

  • poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku,
  • zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku,
  • odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie zwinności i szybkości,
  • rozwijanie pamięci muzycznej,
  • wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera,
  • poznawanie zwierząt: owcy i barana,
  • poznawanie pochodzenia wełny,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie wyrobów z wełny,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Temat tygodnia: Idzie jesień… z deszczem

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie pogody, która jest późną jesienią,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • poznawanie cech prostokąta,
  • utrwalanie poznanych figur,
  • rozwijanie gibkości i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • poznawanie kolorów tęczy,
  • zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • poznawanie zjawisk przyrodniczych,
  • poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – LISTOPAD

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)

Temat tygodnia: Moja rodzina

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • poznawanie litery i: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej; utrwalanie poznanych liter,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie poczucia świadomości ruchu,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych,
  • poznawanie właściwości magnetycznych magnesu,
  • budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • podawanie cech rodziców,
  • uświadamianie, że zabawy dawne i obecne są bardzo podobne,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Temat tygodnia: Mój dom

  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • określanie miejsca spółgłoski t w słowie, zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • ćwiczenia drobnych ruchów rąk,
  • utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.

Temat tygodnia: Moje prawa i obowiązki

  • rozwijanie mowy,
  • uświadamianie dzieciom ich praw,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • poznawanie cech trójkąta,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur,
  • wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • utrwalenie kroku poloneza,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych praw dziecka,
  • przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego,
  • poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło,
  • zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka.

Temat tygodnia: Moje zdrowie i bezpieczeństwo

  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do zdrowego stylu życia,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zachęcanie do dbania o czystość,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie aparatu głosowego,
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
  • przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,
  • uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu,
  • uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
  • zachęcanie do dbania o zęby,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – GRUDZIEŃ

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)

Temat tygodnia: Jak wyglądał świat przed milionami lat

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznych,
  • rozwijanie umiejętności obrazowania tekstu ruchem,
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wykorzystywanie w pracy materiałów odpadowych,
  • poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego,
  • integrowanie się dzieci.

Temat tygodnia: Idzie zima ze śniegiem

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z oznakami nowej pory roku,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • dostrzeganie cykliczności dni tygodnia,
  • rozwijanie sprawności fizycznych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wykonywanie uproszczonych kroków walca,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • wykorzystanie w pracy różnych materiałów,
  • poznawanie nazw sportów zimowych,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • badanie i określanie właściwości fizycznych śniegu,
  • ukazywanie niebezpieczeństw grożących podczas zabaw na śniegu.

Temat tygodnia: Idą święta

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie wrażliwości fonemowej,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozumienie sensu informacji podanych w formie symboli,
  • rozwijanie sprawności fizycznych,
  • reagowanie na dźwięki o różnej wysokości,
  • rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • składanie formy przestrzennej według instrukcji,
  • zapoznanie z tradycjami świątecznymi,
  • przygotowanie prostych wypieków,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim osobom,
  • utrwalanie swojego adresu zamieszkania.

Temat tygodnia: Projekt: Przyjaźń

  • kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci,
  • uświadamianie istoty charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
  • zapoznanie z pojęciem przyjaźń,
  • uświadamianie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka,
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami,
  • kształtowanie właściwych reakcji w sytuacjach trudnych – nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych,
  • integrowanie grupy i rozwijanie pozytywnych relacji rówieśniczych,
  • odpowiadanie na pytania i formułowanie własnych,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami w trakcie konfliktów rówieśniczych,
  • rozumienie znaczenia wszystkich emocji (przyjemnych/nieprzyjemnych) towarzyszących różnym sytuacjom,
  • rozwijanie koncentracji uwagi i mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych,
  • rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej.

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – STYCZEŃ

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne)

Temat tygodnia: Mijają dni, miesiące, lata

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • poznawanie nazw miesięcy,
  • rozwijanie szybkości i zwinności,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie reakcji na ustalony sygnał,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie oznak pór roku,
  • zachęcanie do zakładania hodowli roślin,
  • obserwowanie wzrostu roślin,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • utrwalanie nazw miesięcy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Temat tygodnia: Zima i zwierzęta

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie poznanych znaków matematycznych,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie ruchem na dźwięki o różnej wysokości,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
  • utrwalanie nazw zwierząt leśnych.

Temat tygodnia: Babcia i dziadek

  • rozwijanie mowy,
  • wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata za pomocą komunikatów niewerbalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom,
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach,
  • obserwowanie swoich możliwości na tle innych.

Temat tygodnia: Projekt: Bezpieczeństwo zimą

  • ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie,
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych,
  • zrozumienie przez dzieci konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy,
  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i podstawowych form udzielania pierwszej pomocy,
  • odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, tworzenie siatki pytań do pojęcia bezpieczeństwo zimą,
  • poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
  • zapoznanie z zimowymi sportami,
  • dostosowanie ubioru do warunków pogodowych,
  • rozwijanie umiejętności dodawania,
  • odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych miejsc,
  • utrwalanie zasad bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym zimą,
  • uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie zasad bezpiecznej zabawy warunkach zimowych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.

Skip to content